چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
خواهران

حوزه/ یکي از آسيب هاي خانواده ها، عدم برقراري روابط عاطفي ميان زن و شوهر است که متاسفانه به جاي اين که محبت را در فضاي خانواده صرف کنند، دست به طلاق مي زنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، فريبا بردباران، در کارگاه آموزشي بهداشت روابط زوجين  درمدرسه علمیه فاطميه نجف آباد، در اين کارگاه با اشاره به اینکه يکي از معضلات و آسيب هاي امروز جامعه نحوه ارتباط بين زن و مرد گفت: متأسفانه جامعه حتي در شهرهاي کوچک دچار آسيب هايي شده است که در حال تبديل شدن به يک سونامي است که يکي از اين آسيب ها خيانت هاي زن و مرد به يکديگر در خانواده ها است. 

وي در ادامه بيان داشت: روابط نابهنجار به خصوص در يک جامعه اسلامي هر چند بسيار کم باشد، ولي براي خانواده هاي ما بسيار باعث آسيب و نگراني است که نه تنها يک خانواده بلکه کل جامعه را درگير خواهد کرد. 

بردباران خاطرنشان کرد: يکي ديگر از آسيب هاي موجود، عدم برقراري روابط عاطفي ميان زن و شوهر است که متاسفانه به جاي اينکه محبت را در فضاي خانواده صرف کنند، يا دست به طلاق مي زنند و يا آن را وارد روابط نامشروع مي کنند.

وي يکي از علل بروز اين آسيب ها را عدم آگاهي بعضي بانوان در زمينه مسائل بهداشت جنسي برشمرد و افزود: بهداشت زناشويي يکي از مسائلي است که براي هر مرد و زني بسيار مهم است که نه تنها باعث سلامت روح و روان فرد باعث سلامت جامعه نيز خواهد شد.

این کارشناس خانواده، درباره نقش حوزه هاي علميه در فرهنگ سازي در اين زمينه بيان داشت: خواهران طلبه به عنوان مبلغان مذهبي به خصوص درباره بانوان جامعه تلاش و اهتمام بيشتري داشته باشيد با توجه به فراگير شدن شبکه هاي اجتماعي مي توانيد خيلي راحت تر در اين فضا به تبليغ و حتي امر به معروف و نهي از منکر بپردازيد.

۳۱۳/۳۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha