جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کتاب اخلاق و آداب مامقانی

حوزه/ کتاب "اخلاق و آداب مامقانی" تألیف حجت الاسلام محمد تقی سبحانی نیا از سوی انتشارات دارالحدیث منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» کتاب مذکور در چهارده فصل سامان با عناوینی همچون: «آداب پاکیزگی و آراستگی»، «آداب پوشاک»، «آداب مسکن»، «آداب خوردن و نوشیدن»، «آداب خواب و بیداری»، «آداب معاشرت»، «آداب کسب و طلب روزی»، «آداب ازدواج و زناشویی»، «تولد فرزندان»، «آداب طهارت ، نماز و روزه»، «آداب قرائت قرآن کریم، ذکر، دعا، توسل، زیارت و سفر»، «آداب توبه و شرایط آن»، «امور مربوط به حفظ سلامتی، بیماری، احتضار و مرگ» و «آداب متفرقه» تدوین شده است.

کتاب «مرآة الکمال» تالیف آیت الله شیخ عبدالله مامقانی، از آثار مربوط به آداب و سنن و یا تعبیر امروزی سبک زندگی دینی و اسلامی است. این اثر ارزنده از جمله آثار نادر در دوره معاصر است که پیرامون سبک زندگی دینی به رشته تحریر درآمده است. مرآة الکمال توسط فرزند مولف، شیخ محیی الدین مامقانی مستندسازی و تحقیق شده و سپس در سه جلد به زیور طبع آراسته گردیده است.

حجم زیاد کتاب از یک سو و فرصت کم خوانندگان و علاقه مندان به معارف اهل بیت علیهم السلام از سویی دیگر ما را بر آن داشت این کتاب را تلخیص و سپس ترجمه نموده، اثری کم حجم، اما سودمند برای عموم علاقه مندان به زندگی با رنگ و بوی دین و اخلاق عرضه کنیم.

نام این اثر "اخلاق و آداب مامقانی" نامیده شد تا ضمن استفاده از یک عنوان فارسی ناظر به موضوع کتاب به نویسنده آن نیز اشاره ای داشته باشد.

کتاب "اخلاق و آداب مامقانی" تألیف حجت الاسلام محمد تقی سبحانی نیا به زبان فارسی و در ۴۱۶ صفحه به نگارش درآمده و در سال ۱۳۹۵ از سوی انتشارات دارالحدیث منتشر شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha