پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علیرضا رحیمی-معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش

حوزه / معاون پژوهش و برنامه ریزی ستادهمکاری حوزه و آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر ۵۰ هزار مدرسه ظرفیت برگزاری نماز جماعت را دارا هستند، اما فقط در بیش از ۲۱ هزار مدرسه، روحانیون نماز جماعت را اقامه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از قزوین، علیرضا رحیمی، امروز در جلسه کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش استان قزوین که در دفتر امام جمعه برگزارشد، گفت: تعلیم و تربیت اسلامی اهمیت فوق العاده ای دارد و در این راستا  همکاری حوزه و آموزش و پرورش باید افزایش یابد.

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش تصریح کرد:  حوزه های علمیه و‌ آموزش و پرورش از ظرفیت‌های یکدیگر کم اطلاع هستند و اهداف برگزاری چنین جلساتی آشنایی با ظرفیت‌های بدیل دو نهاد مذکور است.

وی افزود: در حال حاضر ۵۰ هزار مدرسه ظرفیت برگزاری نماز جماعت با حضور امام جماعت را دارا هستند، اما متأسفانه فقط در بیش از ۲۱ هزار مدرسه، روحانیون نماز جماعت را اقامه می‌کنند.

رحیمی  با بیان اینکه هدف نظام تعلیم و تربیت، تربیت براساس آموزه های دینی است که متولی تبیین و تفسیر، روش ها و الگوهای تربیتی حوزه و مراکز حوزوی می باشند، بیان داشت: حوزه می تواند همکاری های خوبی با آموزش و پرورش در این مسائل داشته باشد.

وی  با بیان اینکه همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش به عنوان ضرورت و واجب عینی مطرح است،‌ اظهار کرد: در همه بخش‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تأکید شده است که  دستگاه تعلیم و تربیت عمومی از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه در عرصه‌های مختلف بهره ببرد.

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در اهداف عملیاتی، کلان و راهکارهای اجرایی این سند موارد زیادی وجود دارد که  بر همکاری دو دستگاه تأکید می‌کند.

رحیمی در پایان تصریح کرد: توسعه و تعمیق همکاری بین دو دستگاه و نهادینه سازی فرهنگ همکاری و مشارکت کار ساده‌ای نیست، بلکه نیازمند فرهنگ‌سازی بیش از پیش است، بنابراین دستگاه عظیم تعلیم و تربیت عمومی و حوزه‌های علمیه باید بتوانند زمینه همکاری و تعامل هر چه بیشتر را فراهم کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha