پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سالار قاسمی

حوزه / مدیرکل آموزش و پرورش قزوین گفت: هرجا دشمن قصد نفوذ دارد باید حوزه و آموزش و پرورش حضور داشته و برای رفع ولنگار‌ی‌های فرهنگی موجود در جامعه تلاش نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، سالار قاسمی، مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین، امروز در جلسه کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش استان قزوین که در دفتر امام جمعه برگزار شد گفت: تقویت فرهنگ تربیتی و تربیت فرهنگی در آموزش و پرورش باید در اولویت  برنامه های تهذیبی آموزشی این نهاد قرار گیرد و این مهم در سایه مشارکت و تلاش روحانیت و مبلغان امکان پذیر است.

 مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد:  تحول اساسی و بنیادین در نظام تعلیم و تربیت و تربیت دینی و اسلامی دانش آموزان مورد تاکید مقام معظم رهبری است که  در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هم به این امر اشاره شده است.

وی با بیان این که معلم هنرمند، معلمی است که تصویر اعتقادات اخلاقی دینی را در ذهن و روح دانش آموزان مجسم کند، تصریح کرد: معلمان باید بتوانند دانش آموزان مومن، خلاق و دیندار را تربیت نمایند.

قاسمی اظهارکرد: در عرصه تعامل حوزه و آموزش و پرورش، راهبردها و اهداف به خوبی تدوین شده و مسئولین می توانند در این خصوص برنامه ریزی صحیح و اصولی داشته باشند.

 وی به وظیفه مهم حوزه و آموزش و پرورش در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: وظیفه این دو نهاد عظیم و مقدس در مرحله اول حفظ و صیانت از اسلام و انقلاب و فرهنگی که از آیات قر آن و کلام معصومین(ع) رسیده و درمرحله بعد انتقال این فرهنگ که سند افتخار و فداکاری علما و دانشمندان و  فرهیختگان می باشد، باید مدنظر قرار گیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین در پایان نقش رسانه ها در افزایش تعامل حوزه و آموزش و پرورش را تاثیر گذار دانست و عنوان داشت: رسانه ها در نهادینه کردن فرهنگ  تعامل  این دو نهاد نقش مهمی را بر عهده دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha