سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام علی انصاری- معاون پرورشی اداره کل آموزش وپرورش قزوین

حوزه/ معاون پرورشی اداره کل آموزش وپرورش قزوین با بیان اینکه در حوزه پرورشی مشکلات بسیاری وجود دارد، اظهار کرد: در حوزه تربیتی تنها با روحیه و اقدام انقلابی می‌توان بر مشکلات فائق آمد و ‌آنها را حل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی انصاری، امروز در جلسه کمیته استانی همکاری های حوزه و آموزش وپرورش، در قزوین گفت: وجود روحانی و امام جماعت در مدارس می‌تواند ضمن کمک به تحکیم اعتقادات نوجوانان و جوانان، شبهات آنان را برطرف کرده و آن‌ها را در مسیر زندگی اسلامی قرار دهد.

 معاون پرورشی اداره کل آموزش وپرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: انتقال فرهنگ نماز به آینده سازان جامعه، سقف شریعت و مذهب بر جامعه سایه نخواهند انداخت، بنابراین باید ابتدا این فرهنگ را ترویج و نهادینه کرد و پس از آن به سراغ سایر مسائل تربیتی نوجوانان رفت.

 وی به تاثیر مدارس امین در تربیت دینی دانش آموزان اشاره کرد و افزود: اجرای طرح امین و حضور روحانیون در مدارس برای ترویج دین و گسترش فرهنگی دینی و ارزش‌های معنوی و در نتیجه تربیت دینی نوجوانان، جوانان و دانش‌آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است.

 حجت الاسلام انصاری تصریح کرد: تعامل هر چه بیشتر مبلغین دینی و مدیران مدارس در اجرای موفق تر طرح امین و تربیت دینی دانش آموزان بسیار موثر است.

  معاون پرورشی اداره کل آموزش وپرورش استان قزوین با بیان اینکه در حوزه پرورشی مشکلات بسیاری وجود دارد، اظهار کرد: در حوزه تربیتی تنها با روحیه  و اقدام انقلابی می‌توان بر مشکلات فائق آمد و ‌آنها را حل کرد.

 ‌وی  با تاکید بر اینکه فطرت دانش‌آموزان و آحاد مردم به سمت افرادی که متواضع هستند گرایش دارد، بیان داشت: برای تاثیرگزاری بیشتر باید تلاش شود تا اخلاق و‌تواضع سرآمد کار مربیان و‌معلمان قرار بگیرد.

حجت الاسلام انصاری ادامه داد: کمبود روحانی در مدارس قزوین، اقامه نماز جماعت را تحت‌الشعاع قرار داده است، در حالی که برگزاری نماز جماعت با حضور روحانیون و شرکت دانش آموزان در آن، نقش بسیار مهمی در ترویج دین و فرهنگ ناب اسلامی دارد.

وی، حضور روحانیون در کاروان های راهیان نور دانش آموزی را یکی از اقدامات ارزشمند دانست و اظهارکرد: 94  نفر از روحانیون حوزه استان در قالب روحانی کاروان های راهیان نور دانش آموزی به مناطق و یادمان های 8 سال دفاع مقدس اعزام شدند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha