پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام قاسم پایواره

حوزه/ مسئول بسیج طلاب حوزه علمیه کاشان از برگزاری نهمین یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل، همزمان با سالروز شهادت شهید نواب صفوی خبرداد.

حجت‌الاسلام قاسم پایواره مسئول بسیج طلاب و روحانیون ناحیه مقاومت بسیج کاشان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه درکاشان با اعلام این خبر، سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین پناهیان، مدیحه سرایی ذاکرین اهل بیت (ع) و بیان خاطرات  شهدای روحانی را از مهمترین برنامه های این یادواره عنوان کرد واظهارداشت : این برنامه ۲۸دی ماه، بعد از نماز مغرب و عشا در سالن شهدای پاسدار ناحیه مقاومت بسیج کاشان برگزار می گردد.

وی افزود: زنده نگه داشتن ایثارگری ها، یاد شهداء  و انتقال پیام  این عزیزان به نسل های فعلی از مهمترین اهداف برگزاری این یادواره می باشد.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون ناحیه مقاومت بسیج کاشان، با بیان اینکه روحانیون و طلاب مدارس علمیه نقش اصلی را در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس  داشتند، گفت :  روحانیون وطلاب تنها کسانی بودند که با پیش قدم شدن درتمام صحنه های انقلاب دیگراقشارجامعه نیزترغیب به حضور، دفاع  وحفظ ارزشهای انقلاب  اسلامی ایران نمودند.

حجت الاسلام پایواره به  نقش بی نظیر روحانیون و طلاب  مدارس علمیه درمقابل هجمه های فرهنگی دشمنان نظام درمقطع فعلی اشاره کرد و ابرازداشت :  با توجه به اینکه مقام معظم رهبری بارها با تعبیر های مختلف  خطر تهاجمات  فرهنگی دشمن را گوشزد نموده اند و رسالت ووظیفه روحانیت وطلاب مدارس  علمیه را در زمینه انقلابی  ماندن در مقابل این هجمه ها سگنین تر کرده است،  لذا گام های مهمی از طریق مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، تیپ امام صادق (ع) و بسیج طلاب  سراسر کشور در دست اجرا می باشد .

 وی  به نقش روحانیون در انتقال فرهنگ ایثارو شهادت در جامعه اشاره کرد وگفت : روحانیون وم دارس علمیه علاوه بر برگزاری یادواره شهدای روحانی  و طلبه در روشنگری جامعه  و حفظ دستاوردهای انقلاب و نظام نیز نقش به سزایی دارند .

مسئول بسیج طلاب و روحانیون ناحیه مقاومت بسیج کاشان در پایان یادآورشد: مدارس علمیه شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل با تقدیم بیش از 103 شهید و 248  نفر جانباز ، ایثارگر و آزاده بعد از شهر اصفهان رتبه  اول  ایثارگری و حضور در صحنه های  انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را دارند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha