جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طلبگی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: کسانی که در این دوره زندگی می‎کنند نمی‎توانند بگویند که با نظام، رهبری و شهدا و رزمندگان بیگانه هستند؛ طلاب دانشمند متخلق زمان شناس، سرمایه بزرگ روحانیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، امروز در دیدار جمعی از طلاب استان بوشهر که در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزارشد، با اشاره به توسعه مدارس علمیه در بوشهر گفت: امروزه بوشهر با گذشته تفاوت بسیاری کرده است و این استان تنها یک مدرسه علمیه در خود داشت؛ ولی امروز به برکت تلاش بزرگان و علما  مدارس علمیه در  شهرهای مختلف استان فعال است.

وی افزود: خوشبختانه امروز ظرفیت نابی ایجاد شده که جوانان ما از اقصی نقاط کشور میتوانند از این شرایط استفاده کرده و برای گذراندن مراتب بالاتر به قم بیایند و این مدارج را تکمیل کنند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه تصریح کرد: طلاب، جوانان پرشوری هستند که قطعا می‏ توانند در رشتههای شغلی و دانشگاهی نیز مدارج ترقی را طی کنند، ولی حضور آنها در مدارس علمیه قطعا با هدفی والا شکل گرفته است؛ افتخار سربازی امام زمان(عج) یک افتخار با انتخاب است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: اصول کار طلبگی و ساخته شدن و ساختن دیگران، دارای شاخصهای بسیار مهم است؛ در منابع دینی ما بیان شده، انسانها سه شکل رفتار میکنند؛ اولین نوع، انسانی است که همیشه در حال درجازدن هستند؛ شکل دوم نیز آن است که انسان پسرفت داشته باشد که مردن برای این انسان بهتر است.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: مورد سوم، انسانی است که همیشه رو به پیشرفت است و روز به روز و هفته به هفته نسبت به روز قبل پیشرفت داشته است؛ طلاب باید چنین رویکردی داشته باشند؛ طلاب باید در درس، اخلاق، تهذیب و قرآن و علم روز به روز پیشرفت داشته باشند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه در توصیه های اخلاقی به طلاب تصریح کرد: طلاب جوان باید با قرآن مانوس باشند و روز به روز درک و فهم خود را از قرآن بیشتر کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: طلاب همیشه باید در کار و فعالیتهای خود بازنگری داشته باشند و برای خود، کارنامه اخلاقی و تهذیبی و قرآنی و علمی تهیه کنند که در زمینه رشد و پیشرفت خود تلاش میکنند.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: طلاب باید روی درس و مباحثه خود تمرکز بسیاری داشته باشند؛ طلاب جوان باید از سن و سال خود استفاده کنند و هر روز به دنبال درس و مباحث جدید باشند؛ زیرا انسان با افزایش سن دچار تحلیل میشود.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه تصریح کرد: طلاب جوان هیچ بهانهای را نباید جایگزین درس و مباحثات خود داشته باشند؛ نباید اجازه هدررفتن وقت خود را بدهند؛ باید همیشه از استادان خودسوال بپرسند در تهذیب و اخلاق نیز کوشا باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر طلاب از نظر تهذیب نفس به درجات عالی رسیده باشند، بسیار نیکو است، زیرا ممکن است فردی به درجات علمی بالایی برسد، ولی چون اخلاق ندارد با آبروی روحانیت بازی میکند.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: طلبه همچنین باید زمان شناس بوده؛ کسانی که در این دوره زندگی میکنند نمیتوانند بگویند که با نظام و رهبری و شهدا و رزمندگان بیگانه هستیم؛ طلاب دانشمند متخلق زمان شناس سرمایه بزرگ روحانیت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha