پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام زابلی-نشست طلاب مدرسه شفیعیه یزد

حوزه/ حجت الاسلام زابلی، خدمت به مردم را از راه های تعالی روحانیان دانست و گفت: بداخلاقی های اجتماعی، سیاسی و خانوادگی می تواند منجر به دوری انسان ها و جامعه از خدا شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام زابلی در جمع طلاب مدرسه علمیه شفیعیه یزد به کرامت انسان اشاره کرد و افزود: «انسان» به عنوان اشرف مخلوقات و برترین موجود آفرینش، از ویژگی ها و خصوصیاتی برخوردار است که او را از دیگر موجودات متمایز می کند. کرامت و بزرگواری ذاتی انسان، هدیه الهی نسبت به این مخلوق ویژه است که در شکل ظاهری، نیروی تعقل و تفکر و ... بروز یافته است.

این کارشناس مذهبی در ادامه با بیان حدیثی از حضرت علی(ع) در خصوص استفاده درست از عُمر، ادامه داد: امیرالمومنین(ع) می فرماید: «إنَّ المَغبونَ مَن غَبَنَ عُمرَهُ ، و إنَّ المَغبوطَ مَن أنفَذَ عُمرَهُ في طاعَةِ رَبِّهِ / بازنده كسى است كه عمر خود را ببازد و خوشبخت كسى است كه عمرش را در طاعت پروردگارش گذراند». انسانی که خداوند متعال با در اختیار قرار دادن قدرت تفکر و تعقل و هزاران موهبت دیگر، اشرف مخلوقات است پس چرا این عمر با عظمت خود را در راه تباهی و بیهودگی به سر ببرد و خود را با اعمال نادرست به تباهی بکشاند.

وی، نیایش و راز و نیاز را از دیگر راهکارهای تقرب به درگاه الهی برشمرد و افزود: در این راستا ادعیه نقل شده از اهل بیت (ع) در نزدیکی به درگاه حق یکی از مطمئن ترین راه هاست که می توان همراه با عمل، شاهد نتایج مسرت بخش آن بود.

حجت الاسلام زابلی، خدمت به مردم را دیگر عنصر تعالی بخش روح انسان و قرب الهی خواند و بیان کرد: احترام قائل شدن برای مخلوقات خدا و حفظ کرامت انسانی،عامل دیگری است که می توان خشنودی خدا را در سایه آن کسب کرد و هر چه انسان ها به ویژه زن و شوهر آراسته به اخلاق نیکو باشند، قطعا به خدا نزدیک تر می شوند.

این کارشناس مذهبی با تاکید بر اینکه بداخلاقی ها انسان را از خدا دور می کند، افزود: بداخلاقی های اجتماعی، سیاسی، خانوادگی و ... می تواند منجر به دوری انسان ها و جامعه از خدا شود.

 انتهای پیام/313/23 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha