چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
افراط‌گرایی ایدئولوژیکی بالا در میان زنان بنگلادشی

حوزه/ درحالی که سال ۲۰۱۶ گرایش به ایدئولوژی افراط‌گرایی در زنان بنگلادشی افزایش بالایی نشان می‌دهد، مردم این کشور نگران پیوستن زنان، جوانان و افراد تحصیل‌کرده و ارتشی به تروریست‌ها هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از dnaindia، در سالی که گذشت، تفکر افراط‌گرایی و گرویدن زنان به گروه‌های تروریستی بیش از گذشته مشاهده شده است.

درحالی که تنوع افراط‌گرایی و انجام عملیات‌های تروریستی در بنگلادش مردم را شوکه زده کرده است، وجود افرادی از پرسنل دفاعی سابق، زنان و جوانان تحصیل کرده در میان تروریست‌ها باعث افزایش وحشت مردم بنگلادش شده است و به نظر می‌رسد بینش ایدئولوژیک در محیط زندگی افراد، گرایش به افراط‌گرایی را افزایش داده باشد.

در شرایطی نیروهای امنیتی کشور بنگلادش تمام تلاش‌شان را برای مبارزه با تروریست‌های نظامی به کار می‌گیرند، این کشور اکنون سطح‌های جدیدتری از افراط‌گرایی را تجربه می‌کند.

آخرین عملیات ارتش علیه تروریست‌های بنگلادش افشاء کرد که چگونه تروریست‌ها زنان را به شرکت در بمب‌گذاری‌های انتحاری تشویق می‌کنند و گفته می‌شود که این نخستین‌باری است که زنان در گروه‌های افراط‌گرای تروریستی تا این حد پیش رفته‌اند.

نیروهای امنیتی می‌گویند که بیشتر زنان رادیکال شرکت کننده در عملیات‌های تروریستی توسط شوهرانشان تحت تاثیر قرار گرفته و عملا داوطلبانه به این راه کشیده نشده ‌اند. با این حال این تمام ماجرا نیستند که بعضی از زنان تروریست نیز هستند که با میل خود در این راه قدم گذاشته‌اند و احتمالا شستشوی مغزی شده‌اند.

شفقت منیر محقق، موسسه مطالعات صلح و امنیت در بنگلادش می‌گوید: ما باید از تهدید جدید آگاه باشیم و بدانیم که در زمانه کنونی کسانی که به راه‌های افراط‌گرایی و مسیر تروریسم شبه‌نظامی کشیده می‌شوند نسبت به گذشته تغییر یافته‌اند. وقتی به آینده و سال 2017 نگاه می‌کنیم باید متوجه باشیم که تهدید واقعی است و اکنون کار به جایی رسیده که مردم با پیشینه‌های بسیار متفاوتی جذب ایدئولوژی رادیکال می‌شوند. و استراتژی ضدرادیکال ما نیز باید تغییر پیدا کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha