جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 404257
۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷
جوان عراقی

حوزه/ شاید قضیه ای که برای شهید "مرتضی کامل رداد العایدی" جوان ۲۳ ساله عراقی و یکی از رزمندگان بسیج مردمی "حشد الشعبی"، پیش آمده، همانندش در هیچ جای دنیا تکرار نشود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،‌ شاید قضیه ای که برای شهید "مرتضی کامل رداد العایدی" جوان 23 ساله عراقی و یکی از رزمندگان بسیج مردمی "حشد الشعبی"، پیش آمده، همانندش در هیچ جای دنیا تکرار نشود.

داستان از جایی شروع می شود که مرتضی تصمیم گرفت لباس های جدیدش را قبل از این که در میدان جنگ برای آزادسازی منطقه "بیجی" در شمال عراق به شهادت برسد، بین دوستانش تقسیم کند.

خانواده شهید مرتضی که به همراه گروهی از خانواده های شهدای استان "واسط" برای زیارت مرقد مطهر امام حسین (علیه السلام) به کربلا آمده بودند، مطالبی را در این باره بیان کردند.

حیدر برادر شیهد مرتضی می گوید: او لباس های جدیدش را که چند روز قبل از سال نو میلادی خریده بود، به یکی از دوستانش هدیه داد و گفت: من به جبهه جنگ می روم و شاید برنگردم. چنین شد که برادرم در اوایل ایام عید میلاد به شهادت رسید.

وی افزود: شهید مرتضی در جواب مادرم که می خواست مانع رفتن او به جبهه شود، گفت: آیا می خواهی ولایت امیرالمؤمنین علی (ع) را رها کنم؟

خاطر نشان می شود مرتضی در محله "الجهاد" در استان "کوت" واقع در شرق عراق ساکن بود. وی بعد از صدور فتوای جهاد کفائی از سوی حضرت آیت الله سیستانی در میدان های جنگ و آزادسازی شمال عراق حضور یافت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha