شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی در مراسم بزرگداشت شیخ نمر در شهرستان پاکدشت استان تهران

حوزه/ رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور، شهید شیخ نمر باقرالنمر رهبر فقید شیعیان کشور عربستان را نمونه واقعی یک روحانی مجاهد و با بصیر دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور یکشنبه شب  در بیستمین همایش تجلیل از ستارگان محراب، ویژه گرامی داشت مقام عالم مجاهد شهید آیت الله شیخ نمر باقرالنمر رهبر فقید شیعیان عربستان که در مسجد صاحب الزمان(عج) شهرستان پاکدشت - مسجد محل اقامه نماز جماعت ایشان درسالیان گذشته - برگزار شد، اظهار داشت: شیخ نمر نمونه واقعی یک روحانی مجاهد و با بصیرت بود.

وی با تبیین ابعاد شخصیتی این مجاهد خستگی ناپذیر، گفت: شیخ نمر یک روحانی مجاهد و وابسته به جریانی است که بیش از هزار سال در تاریخ تشیع ریشه دارد. او در حوزه های علمیه تحصیل کرد و بعد به میان مردم رفت و با رهنمودهایش سطح دینی جامعه خود را ارتقاء داد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور ادامه داد: این روحانی وارسته پس از تحصیل علوم دینی در حوزه های مقدس علمیه،  وارد میدان جهاد و مبارزه شد و با سرمایه علمی و معنوی که در حوزه به دست آورده بود به مبارزه با طاغوت زمانه و خاندان منحرف و عیاش سعود پرداخت و در نهایت نیزجان بر سر آرمان هایش گذاشته و به وصال حق شتافت.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی، پنج مولفه، «بیداری»، «ایمان»، «هجرت»، «جهاد» و «شهادت» را مراحل رسیدن به عبودیت و بندگی و ادای رسالت در زندگی عالمانی این چنینی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: پس ازبیداری و آگاهی یافتن از رسالت، منزل بعدی هجرت همراه با خلوص و ایمان است چرا که در این منزل انسان نباید هیچ تعلقی داشته باشد و گرنه در مسیر متوقف شده و از ماموریتش باز می ماند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه ایمان عامل شور آفرینی است و انسان را در راه رسیدن به اهداف عالیه الهی بی تاب می کند، گفت: ایمان راسخ باعث می شود انسان از قید و بند امور دنیوی و هواهای نفسانی و شیطانی آزاد شود و در مسیرش گام های استوار بردارد.

وی افزود:  منزل بعدی جهاد فی سبیل الله است. این جا جایی است که ایمان جنبه عملی پیدا می کند، لذا این مرحله از چنان اهمیتی برخورداراست که یک درب بهشت به مجاهدین در راه خدا اختصاص پیدا کرده و این امرحاکی از اهمیت خاص مسئله جهاد درراه خداست.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با تاکید براین که خلوص ایمان را به وضوح در چهره مجاهدین راه خدا می توان مشاهده کرد، یاد آورشد: آخرین مولفه در راه رسیدن به درجات اعلی، شهادت است و راه منزلگاه شهادت از میدان های مین و تله های انفجاری عبور می کند. اینجا جایی است که عقل در برابر عشق، حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، دلیل دشمنی بدخواهان و دشمنان اسلام با روحانیت را شاخصه روشن گری و مبارزه با ظلم در علما و روحانیون توصیف کرد و تصریح نمود: درطول تاریخ روحانیت همواره یاور و خادم مردم بوده و هر جایی به مردم ظلم شده، این روحانیون حوزه های علمیه بوده اند که در برابر ظلم جباران ایستادگی کرده اند، بنابراین علت دشمنی با روحانیت در جهان امروز هم عمق تاثیرگذاری آنهاست همچنان که امروز می بینیم در سوریه، عربستان و بحرین این روحانیت هستند که پرچمدار ایستادگی برابر ظلم مستکبران شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با تجلیل از شخصیت وارسته شیخ نمر، اظهارداشت: این مجاهد متقی و پرهیزگار با سعه صدر و درایت و روحیه والای معنوی همیشه پناهگاه امن شیعیان عربستان بود. او برترین جهاد را پیاده کرد و در برابر یک حکومت فاسد ایستاد و در این راه مظلومانه به فیض شهادت نائل گردید، لذا تجلیل از شیخ نمر تجلیل از روحانیت، علم، جهاد، تقوا، و شهادت به شمار می رود.

۳۱۳/۳۴

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha