پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: شهادت شیخ نمر حرکت بیداری اسلامی را در عربستان شتاب می‌دهد و مردم منطقه را بیدارتر خواهد کرد و نقطه عطفی در تحولات منطقه و نهضت بیداری اسلامی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی در حاشیه نخستین سالگرد شهادت شهید آیت الله نمر باقرالنمر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اظهارداشت: رژیم سعودی از به شهادت رساندن شیخ نمر اهدافی همچون ایرانهراسی، شیعه‌هراسی، جنگ نیابتی‌، تشدید تفرقه سنی و شیعی و در نهایت اجرا نمودن برنامه آمریکا و رژیم صهیونیستی در جهت تضعیف امت اسلامی و سرکوب بیداری اسلامی را در دستور کار خود داشت.

وی افزود: این اقدام وحشیانه رژیم سعودی قطعاً نتیجه معکوس خواهد داشت و آل‌سعود را در میان امت اسلامی منزوی‌تر خواهد کرد و حقانیت، مظلومیت، صلابت و مقاومت علمای شیعه را به عنوان نماد احیاگری و پرچم‌داری مبارزه با استبداد و استعمار بیشتر مطرح خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی اعدام مجاهد ضد استبداد، استعمار و ستم، سقوط آل سعود را حتمی‌تر می‌کند و خون شهید دامن ظالمان را می‌گیرد و این سنت الهی است.

وی افزود: خون شهیدان درخت اسلام را بارور می‌کند و شهادت حیات حقیقی است و در واقع اعدام شیخ نمر در عربستان سعودی در بین اهل سنت و شیعیان مظلوم نهضت بیداری اسلامی را بارور کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه حرکت بیداری اسلامی علیه آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود سرکوب‌شدنی نیست، گفت: آل سعود با اعدام این شیخ انقلابی مرتکب جنایت و اشتباه بزرگ شده است، این خیره ‌سری‌ها و اتکای به آمریکا و رژیم صهیونیستی، آل سعود را در نزد جهان اسلام منزوی‌تر می‌کند.

وی اعدام این روحانی مجاهد را نشانه استیصال و درماندگی آل سعود عنوان کرد و افزود: امروز آل سعود متاسفانه به عنوان ابزار آمریکا و صهیونیسم بوده و عامل اصلی تفرقه به شمار می‌رود و جنگ نیابتی را از سوی آمریکا در منطقه علیه امت اسلامی با رویکرد شیعه‌ستیزی و ایران‌ستیزی آغاز کرده که این مشکلات به سبب تفرقه و دو دستگی درون امت اسلامی به وجود آمده است.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha