شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
قرآن

حوزه / مدیر موسسه ترویج فرهنگ قرآنی کشور با بیان اینکه برگزاری حلقه‌های تربیتی چهره به چهره در محله‌ها از اهدف این موسسه است، گفت: تاکنون ۱۰ هزار طلبه در ایران تحت پوشش مهارت تفسیر قرآن کریم قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محمد موحدی نژاد، در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: موسسه ترویج قرآنی در سال 1371 در یکی از مناطق تهران با همکاری آموزش وپرورش با 300عضو شروع به فعالیت کرده، که امروز شاهد فراگیر شدن آن در کشور هستیم و از استان خراسان جنوبی 32 هزار دانش آموز در مسابقات درس هایی از قرآن شرکت کردند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های این موسسه گفت: تا کنون در سراسر ایران 10 هزار طلبه تحت پوشش مهارت تفسیر قرآن کریم قرار گرفتند.

وی افزود: نخستین حوزه فعالیت ما در برگزاری مسابقات درس هایی از قرآن در مدارس است که به نوعی بتوانیم دانش آموزان را با معارف قران آشنا کنیم.

مدیر موسسه ترویج فرهنگ قرآنی گفت: در حال حاضر 3 میلیون  نفر از دانش آموزان در موسسه ترویج فرهنگ قرآنی عضو بوده  و در 3 هزار مدرسه فعالیت می‌کنند.

وی افزود: هدف از تأسیس موسسه ترویج فرهنگ قرآنی نیاز مردم به فرهنگ قرآن وغنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان است.

حجت الاسلام موحدی نژاد با بیان اینکه 34 سال از شروع برنامه درس هایی از قرآن می‌گذرد، افزود: هر روز شاهد موفقیت این برنامه در بین مردم هستیم زیرا این برنامه بهانه‌ای برای پیوند مردم با قرآن، عترت و نماز است که استاد  قرائتی با اجرای زیبا و دانش خود مخاطبان زیادی را جلب کرده است.

وی بیان داشت: راه اندازی ستاد تفسیر قرآن از دیگر اهداف ما در موسسه ترویج فرهنگ قرآنی است که با تشکیل شورایی 17 سال قبل این ستاد تشکیل شده است.

مدیرموسسه ترویج فرهنگ قرآن گفت: نیاز تفسیر قرآن به شکلی ساده و روان، دقیق و قابل فهم برای همگان از اهداف ما بود واگر خراسان جنوبی آمادگی برگزاری دوره‌های تفسیر قرآن کریم را داشته باشد، با فراهم کردن اقدامات اولیه مانند مکان و زمان را فراهم کند ما هم دراین زمینه ورود پیدا می‌کنیم.

وی بیان داشت: سومین فعالیت موسسه فرهنگ قرآنی برگزاری حلقه‌های تربیتی چهره به چهره در محله‌ها است که در این راستا 2 هزارو 500 حلقه تربیتی در کشور در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha