پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
یادواره شهدا

حوزه نیوز/مدرسه علمیه ملاعبدالله شهرستان بشرویه، با بیان این که اهمیت برگزاری یادواره های شهدا، تاثیرات معنوی زیادی درجامعه دارد، گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت؛ مهمترین اثریادواره های شهدا است.

حجت الاسلام علی اصغرنیساری، مدرسه علمیه ملاعبدالله شهرستان بشرویه، در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در خصوص لزوم برگزاری یادواره های شهدا، گفت: یکی از مهمترین اهداف برگزاری این یادواره ها، تجلیل از مقام والای شهدا و زنده نگهداشتن یاد آنهاست.

وی افزود: با توجه به این که انسان باید قدر شناس افراد خدمت کننده به جامعه باشد؛ با بازخوانی رشادت های شهیدان متوجه این نکته می شویم که آنان با همت بسیار والایشان در احیاء اسلام ناب محمدی دارای نقش بسزایی بوده اند که این امر بزرگ، سزاوار تجلیل واحترام است .

این محقق حوزوی تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار، شهادت، شهامت و از خودگذشتگی لازمه اش این است که یاد و خاطر شهدا تا ابد زنده نگه داشته شود.

حجت الاسلام نیساری نقش شهدا را در پیروزی انقلاب اسلامی بسیار موثر دانست و یادآور شد: اگر می بینیم در کشور ایران حاکمیت جمهوری اسلامی، آزادی، استقلال، عزّت، امنیت و اقتدار برقرار است، به برکت رشادت های شهدا حاصل شده است.

وی متذکر شد: وظیفه ما در قبال شهدا، آن است که در مرحله اول اهداف شهدا را از قبیل،ایجاد جامعه اسلامی عاری از بی عدالتی، ظلم، فساد وبی دینی، شناخته و جهت ترویج این اهداف در بین نسل سوم و چهارم انقلاب و همچنین حفظ دین و تقویت بنیان های اجتماعی تلاش نمائیم.

مدیر مدرسه علمیه بشرویه ضمن اشاره بر ضرورت تجلیل از شهدا، ابراز کرد: با مطالعه در متون تاریخ می بینیم که ائمه اطهار هم در مقام تجلیل از شهدا، اقدامات متعددی داشته اند، مثلا به زندگی امام سجاد(ع) که نگاه می کنیم می بینیم به هر بهانه ای یاد شهدای کربلا را گرامی داشتند و الگوی شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی هم برگرفته از حادثه عاشورا و امام حسین(ع) است.

 حجت الاسلام نیساری با بیان این که شهدا وظیفه خودشان را در قبال اسلام، کشور و نظام  انجام داده اند، اذعان داشت: در حال حاضر، نوبت ما است که از امام سجاد(ع) الگوبرداری کرده و از مقام شهدا تجلیل کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: این که افرادی در کشور با برگزاری یادواره شهدا مخالف هستند دلیلش آن است که از شهدا و قدرت عظیمی که در راهنمایی و ایجاد شهامت و رشادت در جامعه دارند می هراسند و دلیلش آن است  که این افراد به جای دستورگرفتن از اسلام، از ارباب هایشان در خارج از کشور دستور می گیرند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha