چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حوزه و دانشگاه

حوزه/ در جلسه مشترک بین مدیریت حوزه علمیه یزد و مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان، راهکارهای همکاری بیشتر حوزه و دانشگاه بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد؛ جلسه مشترک بین حجج اسلام والمسلمین، محمد شمس مدیر حوزه علمیه یزد و حرزاده مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان یزد و دیگر مسئولین نهاد نمایندگی دانشگاه های یزددر ساختمان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برگزار شد.

بنابر این گزارش؛«تسهیل دسترسی برای رسیدن به نیازهای دو نهاد عملی» ، «زمینه سازی برای فعالیت های علمی حوزه و دانشگاه»، «برنامه ریزی برای حضور مبلغان در دانشگاه و حضور دانشگاهیان در حوزه»، «برگزاری اردوهای مشترک بین اساتید، طلاب و دانشجویان»، «ارائه خدمات از طرف دو نهاد برای نهاد دیگر»، «تربیت نیروهای مورد نیاز برای حضور در دانشگاه و آگاه بودن از نیازهای دانشگاه و آشنایی با زبان آن»، «تشکیل تیم تبلیغاتی برای حضور در دو نهاد» و «بررسی جایگاه حوزه در مقالات» از موارد مطرح شده در این جلسه بود.

هم چنین، در ادمه این جلسه بر موضوعات چون «شناخت آسیب های اجتماعی جامعه و پیدا کردن راهکارهای کاربردی کردن تحقیقات»، «شناخت فضاها و نیازهای دو نهاد علمی»، «نشست مشترک اساتید در موضوعات مختلف و مورد نیاز جامعه» ، «نشست مشترک طلاب و دانشجویان در موضوعات مورد نیاز جامعه»، «راه اندازی نشریه مشترک»، «خدمات متقابل حوزه و دانشگاه به یکدیگر» و «پاسخگویی به شبهات»، «تربیت اساتید معارف»  تاکید شد.

لازم به ذکر است در پایان این جلسه مشترک مقرر شد با تشکیل کمیته مشترک برنامه ریزی وحدت حوزه و دانشگاه این موارد بیان شده مطرح و بررسی شود، تا در راستای عملیاتی کردن آن اقدامات صورت گیرد.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha