پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام مشرفی حوزه خراسان جنوبی

حوزه/ مدیر حوزه‌ عملیه خراسان جنوبی با تاکید بر ضرورت تربیت طلاب قرآنی در مدارس، گفت: علمای اسلام باید به فکر حفظ موجودیت اسلام و حفظ عزت امت اسلامی باشند، البته این مهم تنها با فهم و عمل به دستورات قرآن محقق می شود.

حجت الاسلام والمسملین محسن مشرفی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند با تاکید بر ضرورت انس طلاب با قرآن و تربیت طلبه قرآنی در مدارس، اظهار داشت: امروز حرف نخست به ویژه مدارس عملیه باید تلاوت قرآن باشد، زیرا اگر در مدت خاصی که طلاب در حال تحصیل هستند، با قرآن انس نگیرند، سربازی امام زمان(ع) و طلبگی از پیشانی آنان برداشته می‌شود.

وی ادامه داد: طلاب ودیگر اقشار جامعه باید نسبت به قرآن شناخت بیشتری پیدا کنند، زیرا سرمایه ای به جز ثقلین، قرآن و معارف نداریم.

مدیر حوزه‌ عملیه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اقداماتی در حوزه تلاوت قرآن آغاز شده، اما کافی نیست و در حوزه عملیه نباید کسی باشد که نتواند قرآن را درست و نیکو بخواند و تنها راه درمان این درد بزرگ عزم، همت و برنامه ریزی در راستای تلاوت هرچه بهتر قرآن است.

حجت الاسلام والمسلمین مشرفی افزود: مسئولان مدارس علمیه باید برای هرچه بهتر شدن روانخوانی و روخوانی قرآن طلاب جوان برنامه هایی در دستور کار داشته باشند.

وی در پایان افزود: علمای اسلام باید به فکر حفظ موجودیت اسلام و حفظ عزت امت اسلامی باشند، البته این مهم تنها با فهم و عمل به دستورات قرآن محقق می شود.

 انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha