جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله ضیاءالدین نجفی  تهرانی

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه نبی اکرم (ص) تهران، گفت: پرداخت خمس موجب برکت زندگی و درآمد انسان‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، آیت الله ضیاءالدین نجفی تهرانی، شب گذشته در جمع اقشار مختلف مردم در مسجد نبی اکرم (ص) تهران، با اشاره به ضرورت پرداخت خمس، اظهار داشت: وضعیت خمس و سال خمسی هر مسلمانی بر عهده مراجع معظم تقلید و نمایندگان رسمی آنان است. 

وی با اشاره به برخی روایات درباره خمس و احکام این فریضه الهی گفت: طبق آیات قرآن کریم، همه اموال انسان‌ها متعلق به خدا است؛ بنابراین بنابر دستور الهی، باید بخشی از آن را به عنوان خمس پرداخت. 

موسس و تولیت مدرسه علمیه نبی اکرم (ص) تهران، افزود: قرآن، خمس و زکات را راهی برای پاک شدن اموال انسان‌ها معرفی کرده است و به پیامبر اسلام (ص) فرموده که برای پرداخت کنندگان خمس، دعا کند. 

وی با اشاره به سخن برخی افراد ضعیف الایمان در تشکیک خمس، گفت: پرداخت خمس و مصارف آن باید با اجازه امام معصوم (ع) و در زمان غیبت، با اجازه مرجع تقلید یا نماینده ایشان باشد. 

آیت الله نجفی تهرانی تأکید کرد: نیت در هر عملی از جمله خمس، مهم است بنابراین هنگام پرداخت خمس باید نیت به قصد قربت داشت. 

موسس و تولیت مدرسه علمیه نبی اکرم (ص) تهران خاطرنشان کرد: طبق کلام امام باقر (ع)، پرداخت خمس موجب حفظ سایر اموال می‌شود، بنابراین برخی افراد هنگام بروز برخی مشکلات مادی مانند سرقت، متوجه این موضوع نیستند که خمس را پرداخت نکرده‌اند. 
۳۱۳/۲۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha