شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام حمید محمدی

حوزه/ دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به اینکه زیارت اربعین نشانه بلوغ و کمال است، گفت: همان‌طور که قرآن در جهل‌زدایی انسان‌ها نقش آفرینی می‌کند، اربعین هم جامعه را از جهل دور می‌سازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام والمسلمین حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی و معاون اسبق قرآن و عترت وزارت ارشاد بعد ازظهردوشنبه در همایش تجلیل از خادمان قرآن اربعین حسینی با بیان به اینکه  زیارت اربعین از مصادیق اجابت دعوت خدا و رسولش و بلوغ در امام‌شناسی است، اظهار داشت: زیارت اربعین و احیای آن بلوغ و کمال را به ارمغان می‌آورد،‌‌ همان گونه که مرگ نتیجه نوع زندگی است پس مرگ جاهلانه محصول زندگی براساس جهل ومرگ عارفانه محصول زندگی عارفانه خواهد بود. 
حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به حیات طیبه و ایثار اباعبدالله الحسین (ع) یادآورشد: امام حسین علیه السلام دردعوت خود در مقام اجتهاد، با همگان اتمام حجت نمودند و در جهادشان نیز تمام همت و توان خود را در راه اسلام با نثارجان فدای احیای دین الهی کردند. 
وی با بیان اینکه اربعین در دل‌ها محبت می‌آفریند، ادامه داد: زیارت امام اربعین حسین (ع) بلوغ امام ‌شناسی و بصیرت ‌افزایی محسوب شده و دوری از آن به دلیل عدم بصیرت است. چرا که امام‌‌شناسی‌‌ همان شناخت معرفت و توحید است. 
وی با اشاره به بعد اسلامی اربعین، گفت: بعد اسلامی اربعین متعلق به جهان اسلام بلکه تمام دنیاست چرا که مخاطبان عاشورا نه تنها مسلمانان جهان بلکه تمام مردم آگاه و آزاد اندیش دنیا هستند و آرمان این نهضت اتحاد و وحدت مستضعفان عالم است که‌‌ همان آرمان و آرزوی امام خمینی (ره) است لذا می‌توان دریافت مخاطب عاشورا تمامی بشریت است. 
معاون سابق قرآن وعترت وزارت ارشاد تصریح کرد: هدف نهضت امام (ره) وانقلاب اسلامی ایران وحدت مستضعفین جهان درامتداد اهداف نهضت عاشوراست بنابراین اربعین فرصتی مناسب برای رسیدن به این هدف است که امیدواریم با استفاده از این ظرفیت، درجهت توسعه انقلاب اسلامی به اقصی نقاط جهان کوشش کنیم. 
این استاد حوزه علمیه درپایان با بیان اینکه هماهنگی‌های زیارت اربعین و قرآن کریم بسیاراست، گفت: این هماهنگی‌ها تا جایی است که پیوند عمیقی بین قرآن نازل و قرآن ناطق وجود دارد. قرآن کریم نقش اثرگذاری در جهل‌زدایی انسان‌ها دارد لذا اربعین هم جامعه را از جهل دور می‌کند. 
۳۱۳/۳۴
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha