پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام حمید احمدی

حوزه/ معاون بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه امسال در اربعین حسینی فعالیت‌های قرآنی پررنگ‌تر از گذشته بود، خواستار توسعه فعالیت‌های قرآنی با استفاده از فرصت راهپیمایی عاشقان امام حسین (ع) در ایام اربعین شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی معاون بعثه مقام معظم رهبری و دبیر شورای فرهنگی ستاد اربعین بعد ازظهر روز دوشنبه دراولین همایش تجلیل ازخادمان قرآنی اربعین حسینیی که درمحل سالن همایش های  سازمان اوقاف و امورخیریه تهران برگزار شد با تقدیر از تلاش‌های اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور دربرپایی فعالیت‌های قرآنی اربعین امام حسین علیه السلام، اظهار داشت: معتقدیم اربعین فرصت مناسب وو بی‌نظیری است که اگربخواهیم ازآن بهره وافی را ببریم باید دقت کنیم قرآن کریم در صدر این بهره برداری قرار گیرد. 
وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های قرآنی همواره پربرکت است، ادامه داد: تلاوت آیات نورانی قرآن کریم درهرجایی که باشد منشا خیر و برکات فراوان بوده و ثمرهٔ آن تعاون و هم دلی و انس و الفت است. 
حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه امسال در اربعین حسینی فعالیت‌های قرآنی پررنگ‌تر از گذشته بود، خاطرنشان کرد: با توجه به هماهنگی‌های سال گذشته و تاکیدات مراجع نجف اشرف مقرر شد فعالیت‌های قرآنی پیاده روی بزرگ اربعین امسال به دست خود فعالان قرآنی سپرده شود و لذا اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور به عنوان متولی و هماهنگ کننده انتخاب گردید. 
دکتراحمدی با مثبت ارزیابی نمودن تجربه امسال اتحادیه قرآن و عترت کشور اظهار داشت: توقع و انتظار ما از این اتحادیه این است که در همه حوزه‌ها از جمله آموزش و پرورش و رسانه ملی و سایر حوزه‌های مرتبط با قرآن و عترت ورود جدی داشته باشد. 
وی افزود: خوشبختانه با برنامه ‌ریزی نظام‌مند و مستمر توانستیم روند خوبی را درفعالیت‌های قرآنی پیگیری کنیم البته برنامه‌های قرآنی اربعین با کاستی‌هایی همراه بود اما این کاستی‌ها را می‌توان به دلیل فقدان تجربه در این زمینه نادیده گرفت. 
حجت الاسلام والمسلمین احمدی درپایان با تاکید بر لزوم تقویت کمی و کیفی خدمات تشکل‌های قرآنی گفت: قاریان و فعالان قرآنی سرمایه‌های ارزشمند جامعه ما هستند که باید از ظرفیت‌ها و توان مندی‌های وجودیشان در جهت ترویج و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی درکشور، استفاده مناسب نمود. 
۳۱۳/۳۴
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha