پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رقابت‌های ملی حفظ و قرآئت قرآن مجید در شیکاگو

حوزه/ درمسابقات ملی حفظ و قرآئت قرآن مجید که در کنوانسیون اسلامی دایره آمریکای شمالی در شیکاگو برگزار شد، بیشترین جوایز به دانش آموزان سومالیایی تعلق گرفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از startribune، مسابقات  ملی حفظ و قرآئت قرآن مجید هفته گذشته در شهر شیکاگو واقع در ایالت ایلینویز آمریکا برگزار شده و در این رقابت‌ها مسلمانان سومالیایی تبار اهل ایالت مینه‌سوتا، بیشترین جوایز را به خود اختصاص دادند.

جیلانی حسین مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) در مینه‌سوتا دانش آموزان نوجوان سومالیایی‌تبار را به خاطر کسب بهترین نتایج قرآنی مورد تحسین قرار داد.

در این رقابت‌ها، دانش آموزان به مدت چهار روز با خواندن بخش‌هایی از قرآن با تلفظ صحیح از متن عربی مورد آزمایش قرار گرفته و امتیازهای کسب شده در این مسابقه شامل هر دو بخش حفظ و قرائت قرآن مجید بود.

در این مسابقات احمدمحمد نوجوان حافظ 15 ساله سومالیایی‌تبار اهل سینت پل-مینیاپولیس، به مقام نخست در حفظ قرآن مجید دست یافت. یکی از برندگان مسابقه 7 سال بیشتر نداشته و 11 نفر از 15 برنده رقابت‌ها را دختران تشکیل می‌دادند.

این رقابت‌های حفظ قرآن در کنوانسیون اسلامی سازمان‌دهی شده توسط جامعه مسلمانان آمریکایی و دایره اسلامی آمریکای شمالی برگزار شد که در آن از 400 شرکت کننده حافظ قرآن، 15 دختر و پسر مسلمان سومالیایی بهترین نتایج را کسب کردند.

این دو گروه هر ساله بزرگترین کنوانسیون‌های اسلامی را در آمریکای شمالی با حضور بیش از 15 هزار شرکت کننده برپا می‌کنند.

برگزارکنندگان بر این باور هستند که رقابت‌های قرآنی به افزایش درک اخلاق و ارزش‌های اسلامی در دانش آموزان کمک کرده و آنان در آینده عاملان تغییر مثبت خواهند بود.

عنوان اصلی کنوانسیون نیز هر ساله برپایه نیازهای خانواده‌های مسلمان آمریکایی گذاشته شده و عنوان امسال کنوانسیون «مسلمانان آمریکایی: وظایف اسلامی و تعهدات مدنی» بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha