پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
هم اندیشی فعالان فرهنگی در حوزه قزوین

حوزه / حجت الاسلام نوروزی گفت: روحانیون باید نقش و جایگاه و همچنین کارکردهای فاخرحوزه های علمیه را برای جوانان به خوبی تبیین ومعرفی نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام رسول نوروزی، شامگاه دوشنبه در نشست هم اندیشی فعالان عرصه فرهنگ و آموزش که در سالن اجتماعات مدیریت حوزه علمیه قزوین برگزارشد، گفت: قوام انقلاب و نظام مقدس جمهوری به حوزه‌های علمیه به عنوان مراکز تربیت عالمان برجسته است.

وی با اشاره به وظایف طلاب، اظهارکرد: طلاب باید با اخلاص و نظم در راستای  ترویج فرهنگ و احیای ارزش های دینی و انسانی گام بردارند و زمانی می توانند موفقیت کسب کند که  این دومورد را رعایت کند.

معاون آموزش حوزه علمیه قزوین با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه به نیازسنجی توجه ویژه تری داشته باشند،  خاطرنشان کرد: در حوزه های علمیه نخبگان و استعدادهای علمی بالایی وجود دارند که باید شناسایی و حمایت شوند.

حجت الاسلام نوروزی، شناسایی دانش آموزان و دانشجویان نخبه برای ورود به حوزه های علمیه را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: در مدارس و دانشگاه ها  دانش آموزان و دانشجویان نخبه و توانمندی حضور دارند و علاقه مند به حوزه علمیه هستند، ولی شناسایی نشده اند.

معاون آموزش حوزه علمیه قزوین ادامه داد: روحانیون باید نقش و جایگاه و همچنین کارکردهای فاخرحوزه های علمیه را برای جوانان به خوبی تبیین ومعرفی نمایند.

وی خاطرنشان کرد: تبلیغ چهره به  چهره و صحبت با نوجوانان و جوانان، استعداد یابی، بیان و ارائه زندگی نامه علما و بزرگان حوزه، معرفی واقعی حوزه های علمیه و خدمات علما به جامعه، و ... در جذب جوان به تحصیل در حوزه بسیار موثر می باشد.

حجت الاسلام نوروزی در پایان گفت: مهم ترین هدف و اولویت در جذب  و پذیرش طلاب، انتخاب بهترین افراد  به لحاظ علمی  و اخلاقی برای ورود به  حوزه می باشد  تا در آینده منشا برکات علمی و معنوی  باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha