شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مولوی غلام حیدر فاروغی

حوزه/ امام جمعه اهل سنت بیرجند با اشاره به نقش موثر طلاب و روحانیون در جامعه، گفت: طلاب و روحانیون می‌توانند بهترین مجریان دستورات و فرامین مقام معظم رهبری در مناسبت‌های مختلف باشند.

مولوی غلام حیدر فاروقی امام جمعه اهل سنت بیرجند در گفت‌و‌گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، در خصوص نقش موثر علما و روحانیت در بصیرت افزایی جامعه، اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که وجود طلاب و روحانیت در جامعه حضور موثر در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است.

وی افزود: طلاب و روحانیون در راستای اجرایی شدن پیام‌های مقام معظم رهبری در مناسب‌های مختلف می‌توانند بهترین مجریان باشند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند از حوزه‌های علمیه، به عنوان محور بصیرت افزایی در جامعه یاد کرد و اذعان داشت: روحانیون در این خصوص دارای نقش اساسی هستند.

مولوی فاروقی با تاکید بر اینکه بصیرت به معنای آن است که یک طلبه دین را به خوبی بشناسد، تصریح کرد: طلاب و روحانیون باید جایگاه واقعی دین را در جامعه امروزی بشناسند و خودشان را در مسائل فرعی غرق ننمایند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره نقش موثری در روشنگری و هدایت انقلاب داشته‌اند، خاطرنشان کرد: آحاد جامعه و به ویژه طلاب، باید ایشان و فرامینشان را در زندگی خویش الگو قرار داده و بدانند که خدای نکرده تضعیف ولایت فقیه در جامعه، منجر به تضعیف پایه‌های انقلاب می‌گردد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha