جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی/ لوئیس رافائل ساکو

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی با ارسال نامه ای، فرا رسیدن سال نو میلادی را به لوئیس رافائل ساکو، اسقف اعظم کلیسای کلدانی و رئیس شورای کلیساهای کاتولیک خاورمیانه تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی مشاور ویژه رئیس جمهور در امور اقلیت های دینی و مذهبی، با ارسال نامه ای، فرا رسیدن سال نو میلادی را به لوئیس رافائل ساکو، اسقف اعظم کلیسای کلدانی و رئیس شورای کلیساهای کاتولیک خاورمیانه تبریک گفت.

ترجمه متن نامه که به زبان عربی منتشر شده بدین شرح است:

اسقف لوئیس رافائل ساکو

رئیس کلیسای کلدانی های کاتولیک جهان

إِذْ قالَتِ الْمَلائِكَةُ يا مَرْيَمُ إِنَّ اللَّهَ يُبَشِّرُكِ بِكَلِمَةٍ مِنْهُ اسْمُهُ الْمَسيحُ عيسَى ابْنُ مَرْيَمَ وَجيهاً فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ وَ مِنَ الْمُقَرَّبين‏(آل عمران، 45).

فرا رسیدن عید میلاد مسیح(ع) پیامبر محبت و انسانیت و فرا رسیدن سال جدید میلادی را به شما و تمام پیروان ادیان توحیدی ایران تبریک می گویم. هدف ادیان آسمانی ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و خشونت و افراط است و عیسی مسیح(ع) نیز بشریت را به صلح و عدالت و آزادی فراخواند و از این رو میلاد او پیام صلح را برای جهان به همراه دارد.

جهان امروز نیازمند وحدت و همبستگی و تقویت روابط دوستانه میان پیروان ادیان توحیدی و نشر فرهنگ صلح جهانی است. رسیدن به این هدف نیز با گفتگو و احترام متبادل و میانه روی امکان پذیر است. جمهوری اسلامی ایران از روز نخست برای تقویت روابط خود تلاش کرده و گواه این ادعا نیز تنظیم قانون شهروندی در ایران است که در تنظیم مواد این قانون از تعالیم دینی و تمدن اصیل ایران الهام گرفته شده و امروز بر تمام علما و اندیشمندان ادیان توحیدی جهان مانند اسلام، مسیحیت، یهودیت، زرتشت و صابئیت لازم است پیروان خود را از لغزیدن به گروه های افراطی و خشونت طلب حفظ کنند، زیرا گروه های افراطی پیروان ادیان و مذاهب را به جنگ و درگیری فرا می خوانند، اما ادیان توحیدی پیروان خود را به عقلانیت، تفاهم، احترام به انسانیت و پذیرش تنوع و تعدد ومحبت میان انسانها فرا می خوانند. برای شما و تمام مسیحیام ایرانی از جمله ارامنه، آشوری ها و کلدانی های سالی سرشار از خوشبختی وموفقیت آرزومندم.

علی یونسی

مشاور رئیس جمهور در امور قومیت ها و اقلیت های دینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha