شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محسن مشرفی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری کارگاه تلبس طلاب حوزه استان، گفت: لباس روحانیت، نماد خدمت به دین و مردم است.

حجت‌الاسلام محسن مشرفی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با اشاره به جایگاه لباس روحانیت، اظهار داشت: در طول تاریخ لباس روحانیت نمادی مقدس در جامعه و جایگاهی والا در دین اسلام داشته، تا جایی که افراد دارای این لباس، حامل پیام وحی و خداوند بر مردمان جامعه بوده است.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به مقرارت تلبس در حوزه ها اظهار کرد: حکم تلبس به طلابی تعلق می‌گیرد که به مدت ۶ سال دروس حوزه علمیه را فرا گرفته باشند، سپس طلاب بعد از ثبت نام و شرکت در کارگاه تلبس و قبولی در مصاحبه علمی و تست روانشناسی، مجوز تلبس را دریافت می‌کنند.

وی با اشاه به اینکه داشتن سلامت جسمی از شروط تلبس طلاب است، تصریح کرد: طلاب بعد از گذراندن کارگاه تلبس و قبولی در مصاحبه، موفق به دریافت مجوز پوشیدن لباس روحانیت می‌شوند.

مدیر حوزه‌ علمیه خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری  کارگاه کارگاه تلبس  از 11 الی 13 دی‌ماه در بیرجند، تصریح کرد: برای آن که طلاب محوز تلبس را کسب کنند ضرورت داشت تا کارگاه تلبس برگزار و با شأن و منزلت این لباس مقدس آشنا شوند.

حجت الاسلام مشرفی موضوعات ارائه شده در کارگاه تلبس را جایگاه لباس روحانیت، بینش سیاسی، شبهات و شیوه بیان احکام بیان کرد و گفت: از محورهای اصلی این کارگاه تعریف و افزایش شناخت طلاب از جایگاه لباس روحانیت بود تا این قشر متناسب با جایگاه لباس روحانیت در جامعه رفتار کنند.

وی با اشاره به اینکه بعد از کارگاه تلبس مراسم عمامه‌گذاری در آینده در استان برگزار می‌شود، اذعان داشت: طی این برنامه 12 نفر از طلاب استان عمامه‌گذاری می‌شوند.

مدیر حوزه‌ علمیه خراسان جنوبی لباس روحانیت را لباسی  مقدس دانست که طلاب باید نسبت به آن متعهد باشند، خاطرنشان کرد:  طلاب و روحانیون باید حافظ دین اسلام باشند و از هیچ کوششی در این مسیر دریغ کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha