جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جمعی از اساتید حوزه در محضر آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ بایدحوزه همچون گذشته در متن حوادث باقی بماند و با بصیرت کامل به رسالت دینی و انقلابی و حوزوی در قبال انقلاب، ارکان و آرمان آن و نظام اسلامی عمل کند تا پیش از پیش باعث یاس ونا امیدی دشمنان شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین عباسی امروز در دیدار جمعی ازاساتید، طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با حضرت آیت الله نوری همدانی با  بیان اینکه در آستانه یوم الله  19دی قرار داریم و تقدیر از نقش برجسته مراجع عظام تقلید در حفظ انقلاب اسلامی گفت:  فتنه سال ۸۸  بی سابقه بود که برای از بین بردن  انقلاب و نظام طراحی شده بود؛ ولی با هوشیاری مردم خنثی شد.

وی بیان داشت: باگذشت زمان، ماجرای فتنه  88 روشن تر شده و غبار ها کنار رفته و کسانی که درگذشته نتواستند تشخیص درست از فتنه داشته باشند و به موقع موضع گیری کنند،امروز به فتنه بودن این حادثه اذعان دارند.

حجت الاسلام  والمسلمین عباسی تاکید کرد: امواج فتنه تمام نشده و هنوز ادامه دارد و دقیقا به همین دلیل، لازم است حوزه به رسالت خود در دفاع از ولایت بیش از گذشته عمل کند.

این استاد حوزه با تاکید بر این که  نباید از نقش مراجع تقلید در دفاع و حمایت از رهبر انقلاب، ولایت و ارکان آن به راحتی گذشت،  به حماسه 19 دی اشاره کرد و گفت: حضور  مردم و طلاب و بازاریان در بیت مرجعیت باعث جرقه حادثه بزرگتری در پیروزی انقلاب شد.

حجت الاسلام  و المسلمین عباسی گفت: بایدحوزه همچون گذشته در متن حوادث باقی بماند و با بصیرت کامل به رسالت دینی و انقلابی و حوزوی خود عمل تا پیش از پیش باعث یاس ونا امیدی دشمنان شود.

تداوم انقلابی بودن حوزه در توجه به تعالیم اندیشه امام (ره) است

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین مقامی، از اساتید حوزه نیز به نقش حوزه در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: بعضی قائل اند حوزویان تنها به درس و بحث خود پبردازند و کاری به اتقافات جامعه نداشته باشند یا بعضی ها معتقدند، حوزه نباید نسبت به اتفاقات و حوادث جامعه وبین الملل بی تفاوت باشد، بلکه لازم است برای جهانی  شدن مکتب آل الله و ترویج  مبانی دینی اقدامات عاجلی انجام دهد.

وی گفت: حوزه انقلابی باید اسلام ناب را ترویج و به تحلیل حوادث بپردازد تا بتواند در  مشتبه شدن حق و باطل بصیرت افزایی  کند.

این استاد حوزه یکی از راهکارهای انقلابی  ماندن حوزه را تحول در نظام آموزشی عنوان کرد و  افزود: لازم است با تحول در نظام آموزشی، طلاب و روحانیون با اندیشه فکری امام راحل آشنا شوند تا بتوانند تحلیل درستی از وقایع داشته باشند.

تبعیت از قرآن و ولایت  موجب عزت کشور شده است

حجت الاسلام  والمسلمین سلیمانی اردکانی نیز در این دیدار به برنامه های تشکل اساتید اشاره کرد و یکی از مهمترین برنامه های این تشکل را دیدار با مراجع تقلید و گرفتن رهمنود از بزرگان حوزه و حفظ  آمادگی برای دفاع از ولایت و ارکان انقلاب عنوان کرد.

دبیر تشکل اساتید، با بیان اینکه نقش  مراجع تقلید، آحاد ملت، طلاب و فضلا در حماسی شدن 19دی  بسیار اثر گذار بوده،  مهمترین دلیل عزت نظام، انقلاب و تدوام آن را در سطح منطقه و بین الملل،‌حضور مردم در صحنه و تبعیت از قرآن و ولایت فقیه  عنوان کرد.

 وی با بیان اینکه بایدحوزه  برای تداوم انقلاب و ماندگاری آن تلاش فراوانی انجام دهد، یکی دیگر از دلایل و عوامل تداوم انقلاب را، حفظ  و اتحادحوزویان و بزرگان حوزه و امت اسلامی در همراهی با ولایت فقیه  دانست.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی اردکانی گفت:  همراهی با ولایت فقیه باعث شده جامعه و نظام در امنیت قرار داشته باشد.

دبیر تشکل اساتید با بیان اینکه باید اساتید در حمایت از ولایت فقیه درکرسی بحث و درس برای شاگردان سخن بگویند، اظهار داشت: حمایت از ولایت فقیه در حقیقت نگه داشتن امنیت نظام و انقلاب است.

وی با بیان اینکه  دفاع از سوریه در حقیقت دفاع  از ناموس و ارکان اسلام  و انقلاب است گفت: نباید از اتفاقات سوریه به راحتی گذشت،  بلکه باید  همواره  حمایت خود را از کشور سوریه اعلام بداریم.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی تاکید کرد: حوزویان در  روز ۱۹ دی حمایت همه جانبه  خود را از ولایت فقیه و ارکان انقلاب، اعلام  و با حضور خود در صحنه پاسدار حریم انقلاب و ولایت خواهند بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha