پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سیدابوالحسن ‌آیت اللهی

حوزه / عضو هئیت امنای امامزاده جعفر محمد (ع) گفت: باید بستر ظهور توسط منتظران فراهم شود و مردم با اعمال صالح خود، ظهور امام زمان (عج) را نزدیک‌تر کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن آیت‌اللهی عضو هئیت امنای امامزاده جعفر محمد (ع) در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین محمدشمس مدیر حوزه علمیه یزد، به وظیفه منتظران امام زمان (عج) اشاره کرد و اظهار داشت: عده‌ای بر این باورند که ظهور صاحب الزمان (عج) تنها به اراده و خواست خداوند بستگی دارد و در این بین انسان‌ها وظیفه یا مسئولیتی ندارند؛ این طرز تفکر بسیار اشتباه است زیرا برای ظهور امام عصر (عج) وظایف بسیار زیادی بر عهده مردم می‌باشد که به نحو احسن باید انجام گیرد. 

عضو هئیت امنای امامزاده جعفر محمد (ع) یزد با اشاره به اینکه به طور قطع هر زمان خداوند اراده کند، ظهور حضرت محقق می‌شود عنوان کرد: باید بستر ظهور توسط منتظران فراهم شود و مردم با اعمال صالح خود ظهور امام زمان (عج) را نزدیک‌تر کنند. 

وی به موقعیت مناسب استان یزد به لحاظ برگزاری مجالس عزاداری اهل بیت (ع) اشاره کرد و افزود: مردم دارالعباده یزد در طول سال و بالاخص در اعیاد و مراسمات عزاداری اهل بیت (ع) حضور پرشوری را دارند و می‌توان از این ظرفیت برای بیان زمینه‌های ظهور آن امام همام استفاده کرد. 

 حجت الاسلام والمسلمین آیت اللهی در ادامه با تاکید بر نقش وعاظ و روحانیون در زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) در جامعه اظهار داشت: وعاظ و روحانیون می‌توانند با بیان احادیث و روایات اهل بیت (ع) در خصوص ظهور حضرت صاحب الزمان (عج)، اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج را از حالت شعاری خارج کرد و نیاز حقیقی خود را برای ظهور آن حضرت بیان نمود. 
عضو هئیت امنای امامزاده جعفر محمد (ع) یزد گفت: ان شاءالله با برگزاری این نشست‌ها و بررسی مسائل مختلف، بتوانیم عوامل موثر شرایط ظهور را برای مردم بیان کنیم و آن‌ها نیز به وظایف خود در راه زمینه سازی ظهور آگاه و هوشیار شوند. 
۳۱۳/۲۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha