پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی - حوزه کرمانشاه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه با اشاره به ویژگی های علوم حوزوی، گفت: هدف از تحصیل در حوزه باید آموختن علوم دینی و آموزش آن به مردم باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله موسوی؛ صبح امروز در بازدید از کلاس های دروس پایه اول مدرسه عملیه امام خمینی(ره)، گفت: هدف از آمدن شما به حوزه، باید آموختن علوم دینی و آموزش آن به مردم باشد.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به ویژگی های علم، اظهار داشت: آیا این علم ما ینفع است یا خیر، زیرا باید گفت که خدایا به شما پناه می برم از علمی که به ما نفع نرساند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی تصریح کرد: نفع و سود علم باید ابتدا به خود ما برسد و سپس آن را به دیگران آموزش دهیم.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه افزود: بسیاری از شما طلبه های جوان می پرسند که هدف شما از رفتن به حوزه چه بوده است؟! که در پاسخ این پرسش باید گفت که آمدیم مسایل دینی را یاد بگیریم و سپس به مردم بیاموزیم.

وی در ادامه با اشاره به شخصیت معنوی و والای مرحوم  حضرت آیت الله بهجت، اظهار کرد: کدام یک از شما ایشان را دیده اید؟! با این وجود چه کسی تاکنون ذکر خیر این مرد خدا و عالم را نشنیده است؟!.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در پایان چند توصیه به طلبه های جدید داشت و تاکید کرد: حفظ ادعیه با معنا و تعقیبات نماز و نیز حفظ قرآن موضوعیت دارد و این دو هرگز نباید فراموش شود.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha