جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی- نشست فعالان فرهنگی در حوزه قزوین

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، جذب جوانان نخبه ومستعد برای تحصیل در حوزه های علمیه را با اهمیت دانست و گفت: تربیت طلاب عالم و انقلابی از مهمترین ماموریت های حوزه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، در نشست هم اندیشی فعالان عرصه فرهنگ و آموزش که در سالن اجتماعات، مدیریت حوزه علمیه قزوین برگزارشد به نقش مهم حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: مراجع تقلید و علمای بزرگی از حوزه رشد کرده و به بالندگی علمی و عملی و اخلاقی رسیداه ند و توانسته اند خدمات بسیار شایسته ای برای امت اسلامی انجام دهند.

وی تصریح کرد: پیشرفت‌های علمی که در حوزه‌های علمیه ایجاد شده، از ثمرات نهضت امام خمینی(ره) است که سبب شد تا حوزه‌های علمیه به رشد و توسعه مناسبی دست پیدا کند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: رسالت حوزه های علمیه، رسالت انبیای الهی است و حوزه ها با تعلیم و تربیت طلابی آگاه، با بصیرت و هوشیار، آنان را به سمت هدایت جامعه و بصیرت افزایی نسل جوان سوق می دهند.

وی، تربیت طلاب عالم و انقلابی را از مهمترین ماموریت های حوزه خواند و افزود: داشتن صلاحیت و آمادگی طلاب برای ایفای نقش و انجام مسؤولیت های تعیین کننده در جامعه، تبیین هدایت دینی و سیاسی و حضور هدایتگر و میدانی در عرصه خدمات اجتماعی از وظایف مهم طلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی ادامه داد: نقش علما و روحانیون در عرصه هدایت مردم به سوی حق و رستگاری از جایگاه و اهمیت بسزایی برخوردار است.

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد:  علما با تحمل رنج ها و مشقت ها، به استنباط احکام الهی پرداخته و باورها و فرهنگ دینی مردم را با تالیف آثار و منابر تقویت کرده اند و طلاب نیز باید ادامه دهنده راه این بزرگان باشند.

وی، جذب جوانان نخبه و مستعد برای تحصیل در حوزه های علمیه را با بسیار اهمیت دانست و گفت: روحانیت به عنوان هادی جامعه، رسالت خطیر تبلیغ اسلام را به عهده دارد، بنابراین جذب و پذیرش افراد مستعد و اصلح از ضرورت های اجتناب ناپذیر حوزه است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین اظهارکرد: روحانیون فعال در مدارس آموزش و پرورش باید رسالت خود را به خوبی در همه عرصه ها به خصوص شناسایی دانش آموزان نخبه و با استعداد و تشویق آنان به تحصیل در حوزه انجام دهند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha