شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مسلمانان مقصر محو شدن مسیحیت در اروپا نیستند، خودمان مقصریم

حوزه/ کاردینال برجسته کلیسای کاتولیک که یکی از کاندیدهای مطرح مقام پاپی در واتیکان بوده، علت کم‌ رنگ شدن مسیحیت در اروپا را بی‌تفاوتی پیروان این دین دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از رسانه مسیحی christiantoday، یک کاردینال برجسته کلیسای کاتولیک در اتریش در مصاحبه با خبرنگاران گفت : نباید مسلمانان را به خاطر کم رنگ شدن مسیحیت در اروپا سرزنش کنیم بلکه اگر نگران از دست رفتن مسیحیت در اروپا هستیم باید به جای فروش کلیساها، با سخت‌کوشی آن‌ها را از مردم پر کنیم.

کاردینال کریستف اسکونبورن، 71 ساله که زمانی یکی از کاندیدهای مطرح برای مقام پاپی در واتیکان بود، در مصاحبه با یک روزنامه اتریشی در پاسخ این سئوال که آیا اسلام بر اروپا غلبه کرده و ما قرار است ارزش‌های مسیحیت را از دست بدهیم گفت:

زمانی که ما می‌بینیم مساجد مورد توجه مردم هستند و کسی از کلیساها بازدید نمی‌کند نباید مسلمانان را به خاطر اسلامی‌ شدن اروپا سرزنش کنیم. بلکه مقصر ما هستیم که تلاشی برای حفظ مسیحیت در اروپا نکرده‌ایم.

این کاردینال کلیسای کاتولیک در ادامه سخنانش درباره تبدیل مراکز مسیحی به مساجد در اروپا گفت: ما اکنون 200 نمازخانه اسلامی در وین داریم، در اسپانیا کلیساهایی هستند که به مساجد تبدیل شده‌اند و بالعکس. باید بپذیریم که مذاهب از زمانی که دنیا وجود داشته در رقابت با همدیگر بوده‌اند. من از اینکه مسلمانان در اروپا آزادانه به امور مذهبی‌شان بپردازند بسیار خرسندم اما ای کاش در کشورهایی مثل عربستان سعودی و بعضی کشورهای مسلمان نیز مسیحیان می‌توانستند آزادانه دین‌شان را داشته باشند.

ترس از مسیحی زدایی اروپا مهمل است

کاردینال افزود: در حالی که ما هیچ تلاشی برای باقی ماندن مسیحیت نمی‌کنیم، ترس از مسیحی زدایی اروپا مهمل است. اگر کلیسایی در هلند فروخته شده و به یک سوپرمارکت تبدیل می‌شود این نشان می‌دهد که برای ما مسیحیان سوپرمارکت مهمتر از ریشه‌های مسیحیت می‌باشد و ما نباید مسلمانان را مقصر این مسئله بدانیم. من درک می‌کنم که هر مسلمانی بخواهد اروپا اسلامی شود.

کاردنیال در سخنانش درباره تروریسم و سوءاستفاده از اسلام در عملیات‌های انتحاری گفت: متاسفانه این مشکل وجود دارد و مذهب‌ها همیشه در خطر سوءاستفاده از نام‌شان هستند. مسیحیان کاتولیک و پروتستانی هم بودند که در ایرلند شمالی به نام مذهب همدیگر را به قتل رساندند.

وی در پایان گفت که امیدوار است سال 2017 به سال صلح، سکوت، اندیشه، برای بحث کمتر و گوش دادن بیشتر تبدیل شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha