سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام گنابادی نژاد-رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی

حوزه/ رئيس سازمان فرهنگي آستان قدس رضوي با بیان این که جبهه فرهنگي مهم‌ترين خاكريز دفاع از مكتب اهل بيت(ع) است، گفت: امروز جهان اسلام و ارزش‌هاي اسلامي بيش از هر زماني مورد هجوم استكبار است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام حجت گنابادي ن‍ژاد، امروز در مراسم تکریم و معارفه مدير عامل انتشارات به نشر، به تهديدات و توطئه‌هاي گسترده نظام سلطه عليه جهان اسلام اشاره  کرد و گفت: امروز جهان اسلام و ارزش‌هاي اسلامي بيش از هر زماني مورد هجوم استكبار است و اين تهديدات ديگر تنها معطوف به عرصه نظامي نيست.

وي با بيان اينكه رژيم صهيونيستي، القاعده و داعش سه مولود شوم استكبار در جهت تامين منافع نامشروع نظام سلطه هستند، ابراز داشت: اين سه مولود شوم استكبار آسايش و امنيت منطقه خاورميانه را به مخاطره انداخته‌اند و هرچه اين گروه‌ها در عرصه نظامي جنايت و كشتار انجام داده‌اند، به ميزاني بيشتري در حوزه فرهنگ و افكار به پيكره جامعه اسلامي ضربه وارد كرده‌اند.

رئيس سازمان فرهنگي آستان قدس رضوي افزود: شهداي مدافع حرم با فرهنگ جهاد و مقاومت، عزت و افتخار را براي جهان اسلام و شكست و ذلت را براي استكبار به بار آورده‌اند؛ اما بايد دانست بخش مهم ديگري از عرصه مبارزه با افكار انحرافي داعش، حوزه فرهنگ و انديشه است.

حجت الاسلام گنابادي نژاد با اشاره به تبليغات گسترده گروه‌ تروريستي تكفيري داعش، تصريح كرد: بايد ابعاد فعاليت‌هاي فرهنگي و رسانه‌اي اين گروه‌هاي افراطي مورد بررسي قرار گيرد و روش‌هاي چگونگي جذب نيروي آن‌ها از قلب اروپا براي عمليات انتحاري و تروريستي مشخص و سپس براي مقابله با آن راهكار تدوين شود.

وي با بيان اين مطلب كه بسياري از مشكلات امروز جوامع اسلامي به سبب دوري از فرهنگ اهل بيت(عليهم‌السلام) ايجاد شده است، تصريح كرد: متاسفانه امروز جوامع مسلمانان از اسماء اسلامي سرشار، اما از رسم‌هاي اسلامي خالي شده و احيا و حفظ ارزش‌‌ها و مباني ناب و اصيل اسلامي از وظايف خطير جبهه فرهنگي است.

رئيس سازمان فرهنگي آستان قدس رضوي در ادامه گفت: موسسه به نشر يكي از سنگرهاي صيانت از فرهنگ اسلامي است كه با انتصاب به آستان مقدس حضرت رضا(عليه‌السلام) مي‌تواند تاثيرگذاري دو چنداني در حوزه فرهنگ كشور و جهان اسلام داشته باشد؛ اين موسسه به عنوان يكي از مراكز نشر فرهنگ غني رضوي مي‌تواند راه گشاي بسياري از مشاكل فرهنگي در جهان اسلام شود.

حجت الاسلام گنابادي نژاد در پايان با اشاره به اينكه به نشر مي‌تواند با بهره گیری از مزيت انتصاب به آستان قدس رضوي، گام‌هايي موثري در راستاي تحقق منشور هفتگانه رهبري معظم به ويژه بند چهارم آن بردارد؛ خاطرنشان كرد: چاپ و نشر محتوای غني و توزيع متناسب، توجه و رسيدگي به موضوع كمك و دستگيري از محرومان و گسترش كمي و كيفي موضوعات فرهنگ اسلامي از جمله مواردي است كه در حوزه چاپ و انتشار كتاب در موسسه به نشر بايد مورد توجه قرار گيرد.

براساس گزارس آستان قدس رضوی، در این مراسم از جواد محمدزاده مقدم، مدیر عامل و سیداحمد میرزاده سرپرست پيشين موسسه به نشر قدرداني و حسين سعيدي به عنوان مديرعامل جديد اين موسسه معرفی شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha