پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
طلاب المصطفی

حوزه/ معاون پژوهشی المصطفی از رشد فعالیت های علمی و پژوهشی این مرکز در فرانسه خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت ‏الاسلام والمسلمین عباسی عصر امروز در دیدار تنی چند از استادان معارف اسلامی فرانسه با آیت ‏الله ‏العظمی مکارم شیرازی با اشاره به فعالیت المصطفی(ص) در مناطق مختلف اروپا بیان کرد: خوشبختانه المصطفی(ص) امروزه در 65 نقطه دنیا دارای نمایندگی و فعالیت است.

معاون پژوهش المصطفی(ص) تصریح کرد: در هامبورگ انستیتویی مشغول به فعالیت است که تا مقطع کارشناسی ارشد فعالیت دارد و مرکزی نیز در فرانکفورت در مقطع کارشناسی فعالیت دارد.

وی گفت: در نروژ و دانمارک و هلند و ایتالیا نیز کارهایی انجام شده است که در همین زمینه فرانسه نیز مورد توجه است که از دو سال پیش فعالیت‏های برای ایجاد یک دانشگاه در زمینه آموزش معارف اسلامی انجام شده است.

حجت ‏الاسلام والمسلمین عباسی از آغار روند فعالیتهای پژوهشی در این مرکز در فرانسه در آینده نزدیک خبرداد و گفت: اولین کتابی که در این دانشگاه منتشر شده است کتاب اصول عقاید آیت الله العظمی مکارم شیرازی است.

وی اظهارکرد: در همین زمینه دورههای آموزشی کوتاه مدت آغاز شده است که به دوره های بلند مدت مبدل می شود؛ فرانسه دارای 5 میلیون مسلمان است، ولی هنوز یک مسجد مختص به شیعیان در این کشور وجود ندارد و سلفی‏ ها تلاش بسیاری را برای احاطه بر این جمعیت مسلمان انجام می ‏دهند.

معاون پژوهشی جامعه المصطفی گفت: چند سال پیش در بروکسل با استفاده از همین جریان سلفی یکی از نمایندگان المصطفی(ص) در مسجد امام رضا(ع) زنده زنده در آتش سوخت ولی با نفوذ این جریان، پیگیری ها برای مجازات عاملان به جایی نرسیده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha