پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر لزوم توجه به مسایل خارج از کشور از جمله ایجاد یک تشکل از خیرین فعال در عرصه تبلیغ بین الملل تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حضرت آیتالله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار با جمعی از اساتید دانشگاه المصطفی در فرانسه با ذکر این مطلب که فرانسه ویترینی برای دنیا و حلقه اتصال کشورهای مختلف است گفتند: فرانسه حلقه وصل آسیا و آفریقا و اروپا است و از قدیم نیز مهاجران الجزایری و... به سمت  این کشور آمدند.

ایشان با ذکر این مطلب که متاسفانه هنوز کار قابل ملاحظهای در خصوص تبلیغ مبانی ناب اهل بیت(ع) در این کشور انجام نشده است بیان کردند: باید خیرینی که در ایران حضور دارند و از این مسایل اطلاع ندارند را نیز از این ظرفیت مطلع کنیم.

معظم له تصریح کردند: 20 تا 30 مرکز اسلامی شیعی در انگلستان وجود دارد ولی مسجدی ویژه شیعیان وجود ندارد و جوانان برای اعتکاف به آلمان میرونددر این زمینه باید یک مجمع از خیرین ایجاد شود که فعالیتهای فرهنگی در خارج از کشور انجام ندهد.

حضرت آیت الله  مکارم شیرازی افزودند: عدهای از خیرین وجود دارند که بیشتر فکر آنها معطوف به داخل است، ولی عدهای نیز وجود دارد که فکر بلندی  داشته و به فعالیتهای خارجی نیز توجه دارند.

ایشان با ذکر این مطلب که  متاعی که شیعه برای عرضه دارد از مطاع تمام مذاهب و مکاتب بالاتر است، اظهارکردند: شیعه یک مکتب عقلانی متکی بر کتاب و سنت و خالی از مسایل خرافی است.

این مرجع گفتند: سلفیها با خرافه گرایی خود بازهم در حال تبلیغ و کار هستند؛ اکثر آنها قائل به جبر بوده و به حسن قبح عقلی نیز قائل نیستند و در کار آنها عقلانیت به چشم نمیخورد.

حضرت آیتالله مکارم شیرازی خاطرنشان کردند: اگر بتوانیم مسایل و متاع خود را به خوبی عرضه کنیم؛ قطعا خریدار بسیاری برای این نظرات وجود دارد، گامهایی برداشته شده است، ولی این گامها دیر آغاز شده است که امیدواریم که این کار با شتاب بیشتری انجام شود و دیگران نیز به کمک المصطفی(ص) بیایند.

ایشان در پایان بر لزوم تبلیغ در کشورهای مختلف آفریقایی تاکید کردند و گفتند: در کشورهای آفریقایی زمینههای بسیار مستعدی برای شکوفا کردن مردم  وجود دارد که باید به خوبی در این مسیر گام برداریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha