شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سقائیان نژاد

حوزه/ سیدمرتضی سقائیان نژاد گفت: در سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم و اختصاص اعتبارات ویژه به ام القری جهان اسلام به زودی شاهد افتتاح دهها پروژه با استفاده از اعتبارات آن سفر خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، شهردار قم سه شنبه شب در دیدار آیت الله مصباح یزدی اظهارداشت:  امسال موفق به احداث 23 بوستان با استفاده از اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به استان قم  بوده ایم که ان شاءالله به زودی شاهد بهره برداری آنها وخواهیم بود.

وی با اشاره به تکمیل 13 ایستگاه آتش نشانی و ورودی جعفریه با استفاده از اعتبارات سفر رهبری افزود: قریب به 200 هزار تن آسفالت امسال در مناطق محروم توزیع شد و با توجه به اینکه مشکلاتی در تأمین قیر ایجاد شد سعی داریم این پروژه را تا پایان سال ادامه دهیم.

شهردار قم به تکمیل کمپ‌های غدیر و فدک اشاره کرد و افزود: این پروژه‌ها نیز برای نوروز در اختیار زائرین است تا بتوانند اسکان اضطراری داشته باشند.

وی با اشاره به وضعیت خیابان‌های کارگر، شهید فهیمی و جمهوری گفت: برنامه داریم تا پایان سال پروژه‌های باقیمانده را تکمیل کنیم.

سقائیان نژاد با اشاره به نوسازی هزار دستگاه تاکسی فرسوده طی یکسال گذشته خاطرنشان کرد: 40 دستگاه اتوبوس نیز به شهر اضافه شده و تا دو سال آینده قریب به 300 دستگاه اتوبوس که طبق قرارداد از مالکیت شهرداری خارج خواهد شد جایگزین می‌شود.

وی با بیان اینکه از نظر منظر شهری اقداماتی در شهرداری صورت گرفته است گفت: وانت بارها را با کمک دستگاه قضایی و نیروی انتظامی ساماندهی کرده و از مرکز شهر خارج کردیم و به مرور سعی داریم محدوده ممنوعه را افزایش دهیم.

شهردار قم با اشاره به مشکل سد معبر در شهر قم گفت: اطراف حرم به طور کامل از دست فروشان پاک شده و خیابان ارم به پیاده راه تبدیل شده تا شاهد آرامش در محدوده حرم مطهر باشیم.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری در حوزه مدیریت پسماند تصریح کرد: در صدد افزایش مشارکت مردم در حوزه مدیریت پسماند و تفکیک پسماند در مبدأ هستیم.

سقائیان نژاد گفت: سعی داریم در مدت حدود پنج سال بتوانیم کمبودهای قم را برطرف کرده و شاهد شرایط مناسب با جایگاه شهر قم باشیم.

وی به فعالیت‌های فرهنگی و معماری و شهرسازی در شهرداری اشاره کرد و افزود: ما به دنبال کار سخت افزاری در حوزه فرهنگی در قم نیستیم و سعی داریم مؤلفه‌های فرهنگ شهروندی را در شهر اعلام کرده و کسانی که در این حوزه فعال هستند را تقویت می‌کنیم.

شهردار قم با اشاره به همکاری با مؤسسات و گروه‌های فرهنگی در حوزه‌های تمدن اسلامی، ایثار و شهادت و مهدویت اظهارداشت: سعی داریم شاخص‌های منطبق با ظرفیت‌ها و جایگاه اصلی قم را تقویت کرده و به منظر اصلی شهری برسیم.

وی به تعامل خوب شهرداری با ارگان‌های استانی و شورای شهر اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته بودجه حدود 1300 میلیاردی پیشنهاد دادیم و برای سال آینده بودجه 2 هزار میلیاردی پیش بینی کرده و تحویل شورای شهر خواهیم داد.

سقائیان نژاد با اشاره به اقدامات تفریحی شهرداری خاطرنشان کرد: در شرف انعقاد قرارداد آکواریوم شهری هستیم تا بتوانیم با تقویت این زیرساخت‌ها ماندگاری زائر را افزایش داده و اقتصاد شهر را رشد دهیم.

وی با اشاره به طراحی باغ پرندگان و پارک بزرگ بازی تصریح کرد: اجرای تله سیژ و تله کابین نیز در دستور کار شهرداری است و همزمان تمام این پروژه‌ها را پیگیری می‌کنیم.

شهردار قم با اشاره به برنامه شهرداری برای درختکاری 300 هکتاری گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر نقشه راه داریم، به صورت هماهنگ تقسیم بودجه کرده و در ابعاد مختلف به صورت چندجانبه حرکت می‌کنیم.

وی با اشاره به آرامش برقرار شده در عملکرد شهرداری افزود: برنامه قم 1400 با کمک برخی از فضلای حوزه و دانشگاه و متخصصین تدوین شد و بودجه سال 96 نیز براساس این برنامه در حال تدوین است.

شهردار قم با بیان اینکه برنامه قم 1400 خط کش راه آینده شهر است افزود: بدهی‌های شهرداری که قریب به 1600 میلیارد تومان بود و طلب شهرداری از ارگان‌های دولتی مایه نگرانی بوده که حدود 700 میلیارد تومان از آن‌ها مستهلک شده و امروز نیز مقرر شده 700 میلیارد تومان از بدهی‌های دولت نیز از خزانه به شهرداری ارائه شود که نمایندگان مجلس نیز در این زمینه کمک زیادی به شهرداری کردند.

وی با بیان اینکه رفع بدهی‌های دولت به شهرداری کمک خوبی به این ارگان است افزود: با رفع این بدهی‌ها شرایط شهرداری مساعد خواهد شد.

سقائیان نژاد با اشاره به برنامه شهرداری برای تبدیل بلوار پیامبر اعظم(ص) به بلوار تمدنی گفت: چند پروژه سرمایه گذاری اعم از سه هتل پنج ستاره آماده شده و کتابخانه مرکزی از سوی آیت‌الله  العظمی سیستانی نیز کلنگ زنی شده و سپاه و عتبه حسینی نیز در این محور فعال شده‌اند تا پروژه‌های اقامتی و فرهنگی را در این محور احداث کنند.

وی با اشاره به اختصاص 75 هزار مترمربع زمین به عتبه حسینی برای احداث مدینه الزائرین ویژه 11 هزار خادم و پرسنل خود، اظهارداشت: آستان مقدس حضرت معصومه (س)  در همین محور زائرسرایی را احداث خواهند کرد و از آنجایی که این پروژه‌ها به شهرک قائم نزدیک است شرایط خوبی در این منطقه محروم ایجاد می‌کند.

شهردار سابق اصفهان با بیان اینکه تمام پروژه‌های نیمه تمام شهرداری تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد، بیان داشت: یکی از معضلات قطار شهری شامل مترو و منوریل بود که به دلیل مشکلات مرتبط با منوریل و برخی مسائل مرتبط با مسیر آن، خط دوم مترو را نیز فعال کردیم و فاینانس آن در سفر وزیر اقتصاد به چین در مبادلات گنجانده شد.

سقائیان نژاد با اشاره به استفاده از فاینانس روسیه برای تکمیل خط نخست مترو تصریح کرد: برای خط نخست و تولید واگن‌ها با شرکت روسی و بانک سپه به نتیجه رسیدیم و برای 10 سال تجهیزات واگن و متروسیستم قریب به 1300 میلیارد تومان فاینانس می‌شود.

وی با بیان اینکه نگرانی برای مباحث مالی خط نخست مترو نداریم گفت: تا اردیبهشت سه رام قطار و حدود 5 واگن تحویل شهرداری می‌شود.

شهردار قم با اشاره به خروج تی بی ام از تونل خط نخست تا دو هفته آینده تصریح کرد: سعی داریم در دو ماهی که تی بی ام جمع آوری خواهد شد بتوانیم خط دوم را آغاز کنیم.

سقائیان نژاد گفت: دو پروژه میثم و 15 خرداد در اختیار قرارگاه ارتش بود و تقاطع سه سطحه 15 خرداد را 30 آذر تحویل گرفتیم و با توجه پیشرفت کم آن فعال شدیم تا بتوانیم تا پایان سال آن را تکمیل کنیم.

وی با اشاره به تکمیل پروژه‌های شهدای مدافع حرم، تقاطع مقداد و فاز دوم بلوار آیت‌الله بروجردی تا پایان سال اظهارداشت: فاز سوم بلوار آیت‌الله بروجردی نیز تا اردیبهشت ماه تا پردیسان تکمیل خواهد شد.

شهردار قم با اشاره به وضعیت میدان بزرگ امام خمینی(ره) اذعان داشت: این میدان نیز به همراه فاز دوم بلوار زائر تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha