شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 مرحوم آیت الله شرعی

حوزه / مراسم بزرگداشت آيت الله شرعي با حضور جمعي از جمعي از علما، اساتيد و مردم مشهد، قم، شيراز و مسئولان مركز مديريت حوزه علميه خواهران شب گذشته در حسينيه تهراني هاي مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري حوزه از مشهد، در این مراسم كه آيات حسيني بوشهری، عضو شوراي عالي حوزه هاي علميه، سيدان و اشرفی شاهرودی از اساتيد برجسته حوزه علميه خراسان، حجت الاسلام و المسلمين جمشیدی، مدير حوزه هاي علميه خواهران و برخي ديگر از علما، اساتيد و مسئولان كشوري و استاني و اقشار مردم حضور داشتند، قاريان و مداحان اهل بيت(ع) به قرائت آيات الهي و مرثيه سرايي پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین فاضل کدکنی، از خطباي كشور در این مراسم با اشاره به اینکه علم و دانش مطلوب فطرت انسان است، گفت: دین اسلام، دینی است که حتي اولین آیات نازل شده بر پیامبر(ص) درباره علم و نوشتن می باشد.

وی با بیان اینکه هیچ مکتبی مانند اسلام افراد را به کسب علم توصیه نکرده، ابراز کرد: در هیچ مكتبي به اندازه اسلام، تحصیل علم مورد تشویق و ترغیب دینی قرار نگرفته است.

اين خطیب و مبلغ دینی با اشاره به روایتی که درباره جبران اعمال شب قدر با حضور در صحرای عرفه است، یادآور شد: قرآن كريم بهترین ثواب را در شب قدر مي داند که بهتر از هزار ماه مي باشد ولي بالاتر از آن نشست در محفل علم است.

وی به سیره معصومین(ع) نسبت به مقام علم و عالم اشاره و خاطر نشان کرد: امتیاز جهاد و فضیلت مجاهد روشن است، اما کسب علم و نشست در محضر عالم از بزرگترین امور در راه دین و خداوند متعال می باشد.

حجت الاسلام و المسلمين فاضل كدكني با مقايسه و اشاره به دعاي «اللهم انی اعوذ بک من علم لاینفع» و روایتی که در محضر علم بودن را از طواف خانه خدا والاتر می داند، گفت: عالمی از این همه فضیلت‌ها برخوردار می شود که ذكات علم یعنی نشر و دستگیری از غیر اهل علم را بپردازد و در واقع عالم عامل باشد.

خطیب این مراسم با بیان اینکه بالاتر از مقام شهید و شهادت در را ه خدا، جایگاهی متصور نیست، اظهار کرد: طبق روایات، عالم مانند شهید حق شفاعت دارد و مداد او از قطره هاي خون شهید، بالاتر است كه این  امر نشان دهنده مقام علم و عالم است.

وی توضیح داد: قلم و مرکب عالمان، خون، فریاد وهدف شهید را به دنیا می رساند و از همه مهمتر، مداد آنها، این  جنبه ایثار برای خدا را به افراد آموخته است.

حجت الاسلام و المسلمین فاضل کدکنی تاکید کرد: همه این ارزش ها زمانی است که عالم عامل بوده و دنیا پرست نباشد در غیر این صورت عذاب او بالاتر خواهد بود.

وی در پايان به درگذشت مرحوم آیت الله شرعی اشاره و آن مرحوم را عالمی عامل دانست که در همه دوران تحصیل علم و قبول مسئولیت ها، توجهی به مقام و موقعیت نداشت.

خطیب این مراسم با اشاره به خدمات آیت الله شرعی نسبت به مرکز مدیریت حوزه علميه خواهران، تاسيس پژوهشکده عاشورا در مشهد و انجام فعالیت های انقلابی و علمی، ابراز کرد: این عالم ربانی، فردی فروتن، متواضع و مردمی بود و نسبت به اهل بیت(ع) عشق و ارادت خاصی داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha