جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بحرین

حوزه/ عضو ارشد مجلس علمای بحرین با اشاره به شرایط بحرانی در منطقه الدراز گفت: افرادی که در اطراف منطقه الدراز تحصن کردند افرادی کاملا فدایی و آماده دفاع از شیخ عیسی قاسم هستند، به طوری که وصیت های خود را نوشتند و کفن هایشان را به همراه دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، با گذشت 200 روز از محاصره شدید مردم منطقه الدراز در حمایت از شیخ عیسی قاسم عالم برجسته بحرینی که توسط رژیم آل خلیفه سلب تابعیت شده است و قطع تمام راه های مواصلاتی این منطقه و آب آشامیدنی و جلوگیری از ورود مواد غذایی ، مقاومت مردم بحرین همچنان  ادامه دارد.

در همین راستا حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن خجسته فعال بحرینی و عضو ارشد مجلس علمای بحرین پیرامون آخرین تحولات بحرین با سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به گفت و گو پرداخت.

وی با اشاره به آخرین تحولات بحرین بویژه منطقه محاصره شده الدراز گفت: منطقه الدراز بعد از حمله اخیری که به منزل جناب شیخ عیسی قاسم شد شاهد حضور گسترده مردم است به طوری که جمعیت متحصنین سه یا چهار برابر شده و مردم در آمادگی کامل به سر می برند.

این روحانی بحرینی با اشاره به روحیه متحصنین در اطراف منزل شیخ عیسی قاسم گفت: افرادی که در اطراف منطقه الدراز تحصن کردند افرادی کاملا فدایی و آماده دفاع از شیخ عیسی قاسم هستند، به طوری که وصیت ها ی خود را نوشتند و کفن هایشان را به همراه دارند و آماده شهادتند .

* راه درمان و معالجه مردم الدراز مسدود شده است

حجت الاسلام خجسته با اشاره به محدودیت ها و محاصره همه جانبه ساکنین منطق الدراز افزود: این منطقه کاملا در محاصره است. تمام ورودی ها بسته شده و آخرین و تنهاترین راهی که باز بود به طرف درمانگاهی بود که نزدیک به 20 هزار نفر از آن درمانگاه استفاده می کردندکه در چند روز گذشته این راه را هم بستند و تمام ورودی های منطقه الدراز کاملا بسته شده است.

وی ادامه داد: در گذشته مردم این منطقه آب اشامیدنی سالم نداشتند و مواد غذایی به منطقه وارد نمی شد و امروز راه درمان هم بسته شده و امکان معالجه بیماران و یا مجروحان وجود ندارد و منطقه کاملا از همه طرف محاصره شده است.

عضو ارشد مجلس علمای بحرین با اشاره به حصار شدید علیه منطقه دراز افزود: نظام آل خلیفه سعی می کند به هرشکلی مردم مقاوم  را از پای درآورد اما ملت بحرین با عزم و اراده قوی در دفاع از شیخ عیسی قاسم مقاومت می کنند و تاکنون هیچ عقب نشینی نکردند.

وی با اشاره به برنامه های مختلف مردم و انقلابیون به مناسبت 200 روز مقاومت و تحصن در حمایت از روحانی برجسته بحرینی گفت: به مناسبت 200 روز مقاومت متحصنین در منطقه الدراز نیروهای معارضین و فعالان بحرینی برنامه هایی داشته و دارند. در واقع  در این هفته و از امشب برنامه های مختلفی در نظر گرفته شده و از مردم دعوت شده از اطراف منطقه دراز وارد این محوطه شوند و راهپیمایی برگزار کنند.

* ادامه راهپیمایی های مسالمت آمیز ملت بحرین برای شکست محاصره الدراز

حجت الاسلام خجسته تصریح کرد: همچنین از مردم خواسته شده  فردا با ماشین و یا پیاده از کل مناطق بحرین به طرف منطقه الدراز بیایند و راهپیمایی مسالمت آمیز با خانواده به همراه زنان و کودکان خود داشته باشند و مسیرشان به سمت محل تحصن کنندگان باشد به طوری که فشار بر منطقه زیاد شود تا بتوانیم حصار را بشکنیم. روز جمعه هم از مردم  دعوت شده از مناطق مختلف به ویژه مناطق اطراف و نزدیک دراز به شکل مسالمت آمیز راهپیمایی برگزار کرده و به سمت منطقه دراز حرکت کنند.

* ارسال مستندات به سازمان های حقوق بشری / کوتاهی سازمان های بین المللی در حق ملت بحرین

عضو ارشد مجلس علمای بحرین  با اشاره به سایر فعالیت ها و برنامه های حقوقی فعالان بحرینی برای شکست محاصره الدراز گفت: از لحاظ اجرای کارهای حقوقی و برقراری ارتباط با سازمان های حقوق بشری و بین المللی فعالیت هایی به شکل روزانه انجام می شود، بویژه دوستان ما در اروپا ملاقات های مختلفی با مسوولان سازمان های حقوق بشری دارند و نامه نگاری های مختلف انجام دادند.

 وی تصریح کرد: شرایط و وضعیت ملت بحرین و منطقه الدراز از روز اول به همراه مستنداتی چون  عکس و ویدئو برای این سازمان ها ارسال شده و ادامه دارد اما متاسفانه تاکنون نتیجه نداشته و اقدام عملی از سوی این سازمان ها صورت نگرفته است.

 

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha