پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسن مصلح

حوزه/ حجت الاسلام حسن مصلح گفت: حضور روحانیت در مناطق محروم، موجب آبادانی و امنیت می گردد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام حسن مصلح، امروز در بازدید مدیر و معاونان مدیریت حوزه علمیه استان بوشهر از مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) برازجان گفت: سیر تکاملی مدرسه نسبت به قبل هم از جهت کمی و هم کیفی بیشتر شده است.

امام جمعه برازجان، تعداد طلاب مدرسه امام حسن مجتبی(ع) را 74 نفر عنوان کرد و اظهار داشت: با تلاش های صورت گرفته توسط کادر اجرایی و اساتید، طلاب از جهت علمی رشد قابل توجهی داشته اند و نیز کیفیت نیروهای جذب شده از زمان تاسیس این مدرسه سال به سال بهتر بوده است.

مسئول مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) خروجی طلاب مدرسه را گویای ثمره علمی و تاثیرگذاری آنان در جامعه عنوان کرد و ابراز داشت: بسیاری از روحانیان مبلغ و فعال در شهرستان دشتستان محصول همین مدرسه هستند و در جامعه خدمت می کنند.

امام جمعه برازجان با بیان اینکه پیش از انقلاب اسلامی تعداد روحانیان در شهرستان دشتستان بسیار اندک و حتی برخی روستاها اصلاً روحانی را به چشم ندیده بودند گفت: به برکت پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در حال حاضر با گذشت نزدیک به چهار دهه از این اتفاق همه روستاهای این شهرستان دارای روحانی هستند.

حجت الاسلام مصلح به نقش مثبت روحانیت در جامعه اشاره کرد و افزود: هر روستایی که روحانی در آن مستقر شده به بسیاری از شرایط از جمله امنیت، تقویت روحیه دینی و معنوی بهتر و موجب تغییرات چشم گیری شده است.

وی افزود: در حد بضاعت خود طلاب و روحانیانی که از این مدرسه فارغ التحصیل می شوند و به استان های دیگر می روند را حمایت می کنیم.

مسئول مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) برازجان بیان داشت: اگر فضای آموزشی بهتری داشته باشیم قطعاً به لحاظ تبلیغ و جذب طلاب بیشتر می توانیم مثمرثمر باشیم و این موضوع با ساخت ساختمان جدید مدرسه به فضل الهی محقق خواهد شد و رشد و پیشرفت حوزه علمیه در این شهرستان را می توان بیش از پیش دید. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha