شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 آیت ‎الله اراکی

حوزه/ دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: با الگوگیری از سبک زندگی اسلامی در تمام ابعاد، می توان اقتصاد سالم و هدفمند را برای کشور رقم زد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان؛آیت الله محسن اراکی ، ظهر امروز در هشتمین همایش ملی سیره علوی که به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد با اشاره به اینکه فرهنگ کار و تلاش را باید در جامعه و بین تمام اقشار نهادینه کرد ، اظهارداشت:باید خانواده ها را به سمت کار و تلاش ،حرکت و جهش اقتصادی سوق داد تا بتوانند در اقتصاد و تولید کشور مشارکت داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه صرفه جویی و جلوگیری از اسراف باید به صورت یک فرهنگ در زندگی روزمره نهادینه و اجرا شود، تصریح کرد: با الگوگیری از سبک زندگی اسلامی در تمام ابعاد، می توان اقتصاد سالم و هدفمند را برای کشور رقم زد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی کشور، قناعت و صرفه جویی در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی را کلیدی راهگشا برای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی دانست و خاطر نشان کرد: با عمل به سیره مولای متقیان علی(ع) می توان از فواید این گنج ارزشی در زندگی بهره گرفت.

آیت الله اراکی در ادامه به تراکم سرمایه مردمی در بانک ها اشاره کرد و گفت: سود بانکی باید در راستای سرمایه گذاری اقتصادی برای بهبود وضعیت معیشتی جامعه  هزینه شود و نباید تنها در اختیار افرادی خاص قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اقتصاد سرمایه داری مبتنی بر انحصار است و منطق انحصاری نیز منطقی رد شده و نامعقول است افزود:سود حاصله در سرمایه گذاری بانکی باید در جهت رفع مشکلات بیکاری و توسعه اشتغال مصروف گردد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه با این که کار و تلاش و بهره گیری از اقتصاد سالم عبادتی مقدس و کم نظیر است تصریح کرد: در متون و منابع دینی همواره فاصله گرفتن از تلاش اقتصادی مورد نکوهش قرار گرفته و هرگز این کناره گیری در فرهنگ دینی ما جایگاهی نداشته است لذا باید فرهنگ کار و تلاش را با بهره گیری از اصول و راهبردهای دینی در جامعه نهادینه کرد.

آیت الله محسن اراکی خاطر نشان کرد: باید با بهره گیری از توان مدیریتی مدیران دلسوز و توانمند و همچنین رعایت الگوی عدالت و تقوا در تمام کارها به تحقق ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی کمک نمود تا زمینه رشد و پیشرفت اقتصادی اسلامی کشور فراهم گردد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha