شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: خطابه در نماز جمعه بسیار مهم بوده و قدرت خلاقیت و ابتکار باید در خطابه ها وجود داشته باشد و محتوای اصلی سخنرانی ها در نماز جمعه باید بر اساس قرآن کریم، نهج البلاغه، احادیث اهل بیت(ع) صحیفه سجادیه و تاریخ اسلام باشد و باید امام جمعه در این مباحث تخصص های کافی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار ائمه جمعه استان قم گفتند: حماسه های مردمی 9 دی و 19 دی از حوادث تاریخی مهمی است که باید مورد توجه واقع شود و اینگونه حوادث سرنوشت ساز در قرآن کریم، ریشه در سنن الهی داشته و باید با این سنن الهی آشنا و بر اساس آن گام برداشته شود.

ایشان با یادآوری نعمات الهی افزودند: یکی از نعمت های الهی، انقلاب اسلامی است که تحولی در کل جهان به وجود آورده و نماز جمعه نیز یکی از برکات بسیار مهم این انقلاب است.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطر نشان کرد: شهدای دفاع مقدس تربیت شدگان نماز جمعه بودند که توانستند این انقلاب را حفظ کنند.

این مرجع تقلید اضافه کردند: خطابه در نماز جمعه بسیار مهم بوده و قدرت خلاقیت و ابتکار باید در خطابه ها وجود داشته و محتوای  اصلی سخرانی ها در نماز جمعه باید بر اساس قرآن کریم، نهج البلاغه، احادیث اهل بیت(ع) صحیفه سجادیه و تاریخ اسلام باشد و باید امام جمعه در این مباحث تخصص های کافی داشته باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره حادثه 19 دی اظهار داشت:  19 دیماه در مردم یک خشم مقدس و خروش خاصی به وجود آمد و این همان معنای پیروزی خون بر شمشیر است.

ایشان با اشاره حوادث بحرین گفتند: مردم بحرین تا در مقابل رژیم آل خلیفه قربانی و خون ندهند و جان خود را فدا نکنند نمی توانند پیروز شوند و آنچه که می تواند آل خلیفه را نابود کند، خون است و باید در این مسیر مردم بحرین خون و جان بدهند تا بتوانند پیروز شوند.

خاطر نشان می شود در این دیدار آیات، حسینی بوشهری و علیرضا اعرافی و حجج الاسلام و المسلمین سید محمد سعیدی، قوامی، امام جمعه پردیسان، میر مومنی،امام جمعه کهک، دهقانی، امام جمعه جعفریه، گلدوست، امام جمعه سلفچگان و ابراهیمی، امام جمعه دستجرد حضور داشتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha