پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله عبدالنبی نمازی- دیدار ستاد یادواره شهدای آران و بیدگل

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: شهادت در نظام توحیدی موجب بقای اسلام است و اگر شهدا خون خود را فدا نمی کردند، چیزی از اسلام باقی نمی ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، ظهر امروز در دیدار با مسئولین موکب هلال بن علی (ع) و اعضای ستاد برگزاری دومین یادواره شهدای محله ولیعصر(عج ) آران و بیدگل، توفیق تشکیل کاروان زیارت ائمه معصومین (ع) وعتبات علیات درنجف و کربلا وارائه خدمت به زائرین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) دراربعین حسینی را سرمایه ای بسیار بزرگ و ارزشمند دانست و گفت: شاید چنین خدمات ارزنده ای دراین دنیا خودش را نشان  ندهد، ولی درعالم برزخ ثمره آن معلوم می شود.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: دلیل این که فضیلت زیارت امام حسین(ع) از زیارت بقیه ائمه(ع) بالاتراست، چرا که سیدالشهدا(ع) برای بقاء دین همه هستی خود را فدا کرد.

وی، به تاثیر برگزاری یادواره شهدا در زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا اشاره کرد و افزود: شهادت در نظام توحیدی موجب بقای اسلام است و اگر شهدا خون خود را فدا نمی کردند، چیزی از اسلام باقی نمی ماند.

آیت الله نمازی با بیان اینکه در حال حاضرهم نبرد حق علیه باطل ادامه دارد، ابراز داشت: با توجه ان نبرد تا نابودی کفر و ظهور امام زمان(عج) ادامه دارد، لذا باید براساس دستورات مقام معظم رهبری خودمان را آمادترکنیم.

نماینده ولی فقیه درکاشان، خطاب به برگزارکنندگان دومین یادواره شهدای محله ولیعصر(عج) آران وبیدگل، گفت: کار شما مبارک است، البته اگر این کار با خود خواهی، خود محوری و نیت خالص نباشد، ارزشی ندارد، لذا یادوراه شهدا باید با نیت خالص  و برای خدا برگزار شود.

وی با تاکید بر ضرورت جمع آوری و چاپ خاطرات، کلمات و زندگی نامه شهدا، گفت: دریادواره شهداء باید نسل فعلی جامعه و کسانی که امام(ره) و جنگ را ندیدند با وقایع دوران جنگ و پیروزی انقلاب آشنا کرد.

حجت الاسلام سید عباس شریفیان، امام جماعت مسجد ولیعصر(عج) آران و بیدگل نیز در این دیدار موکب هلال بن علی (ع) را اولین موکب  استقرار یافته درسال92 در نجف عنوان کرد و ابرازداشت: کارساخت این موکب در زمینی به مساحت دو هزار متربع با کمک خیرین برای اسکان 1200 نفر آغاز شد و در حال حاضر سرویس بهداشتی و حمام  آن تکمیل و حسینه هم در مرحله سفت کاری است .

سید جواد تکیه، مدیر اجرایی آستان محمد هلال بن علی (ع) شهرستان آران و بیدگل نیز از برگزاری دومین یادواره شهدای ولیعصر(عج) در 29 دی ماه همراه با رونمایی از کتاب « گریه دیوارها » زندگی نامه شهید تکیه درآران و بیدگل خبرداد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha