جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 دومین نشست اساتید مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج)  قم

حوزه/ انقلابی ماندن، پیروی از ولایت فقیه، حفظ و حراست از جایگاه مرجعیت، رعایت مباحث اخلاقی و ارائه مباحث بصیرتی در کلاس از مهمترین شاخصه های اساتید حوزه است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی معاون امور طلاب حوزه علمیه استان قم امروز در دومین نشست اساتید مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج)  قم که در این مدرسه علمیه برگزار شد، به جریان فتنه و هشدار رهبر انقلاب اشاره و اظهارداشت: ازسال 88 رهبر انقلاب بارها، درباره جریان نفوذ و فتنه هشدارهایی داده بودند و همچنین حوزه علمیه را به انقلابی ماندن سفارش کردند.

 وی افزود: عقب ماندگی، افراط و تفریط درحوزه دو موضوع مهم در سخنان رهبر انقلاب است و ایشان تاکید فراوانی بر اهمیت این مباحث نیز کرده اند.

شاخصه های استاد انقلابی

معاون امور طلاب حوزه علمیه قم گفت: انقلابی ماندن،  پیروی از ولایت فقیه، حفظ و حراست از جایگاه مرجعیت، رعایت مباحث اخلاقی و ارائه مباحث بصیرتی در کلاس از  مهمترین شاخصه های اساتید حوزه است

حجت الاسلام  والمسلمین سعیدی گفت: استاد انقلابی کسی است که نسبت به تربیت دینی و اخلاقی طلاب و تحلیل درست از وقایع و هشدار آن بی تفاوت نباشد.

حجت الاسلام عبد الرضا محمودی نیز در این نشست به جایگاه تعلیم و تعلم و تهذیب نفس اشاره و بر اهمیت  دو بال مهم تعلیم و تربیت در حوزه تاکید کرد.

مدیر مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج)  با بیان اینکه اساتید نقش مؤثری برای تربیت طلاب و دانش پژوهان فقه جعفری می توانند ایفاء کنند عنوان کرد: استاد موفق کسی است که در همه حال دوست، رفیق و همراه شاگرد باشد  و همچون پدری مهربان او را به سمت ارزش های اخلاقی هدایت و رهنمود کند.

وی با تاکید براین که استاد می تواند الگو برای شاگرد و دانش آموخته فقه جعفری باشد، گفت: استادی موفق و الگو  است که  قوانین مدرسه علمیه را رعایت و یار مهربان  طلبه  و بر فعالیت علمی و اخلاقی شاگرد خود نظارت دقیق داشته باشد. 

حجت الاسلام محمودی با تاکید بر اینکه لازم است هر استادی  معلم اخلاق باشد و ابتدا کرسی تدریس مباحث اخلاقی و ارزشی را بیان  کند، بهترین مبانی اخلاقی را رعایت عملی  و رفتاری و بیان احوالات تاثیر گذار علمای سلف دانست.

نگرانی  عمیق رهبر انقلاب از فضای مجازی

حجت الاسلام جواد اسماعیل نیا نیز در سخنانی با بیان اینکه در شرایط بسیار حساس و نگران کننده ای ازلحاظ تهاجم فرهنگی و فضای مجازی قرار داریم، گفت: به تعبیر رهبرانقلاب فضای مجازی قتل گاه جوانان جامعه شده است و این مسئله بسیار نگران کننده است.

  معاون پژوهشی مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) در ادامه با بیان اینکه مسئولین و مدیریت حوزه تاکید فراوانی بر فعالیت و ترویج پژوهشی طلاب دارند، افزود:  نقش اساتید در ترغیب و ترویج طلاب به مباحث پژوهشی و فعالیت دراین عرصه غیرقابل انکار است.

حجت الاسلام اسماعیل نیا مهمترین فعالیت پژوهشی این معاونت را برگزاری کارگاه پژوهشی اساتید، انتشار نشریه علمی پژوهشی مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج)،برگزاری هشتمین جشنواره علامه حلی و آموزش نوین پژوهشی عنوان کرد.

 وی افزود: بایسته های حوزه انقلابی برای طلاب سطوح عالی و بحث مهدویت برای همه طلاب حوزه علمیه از موضوعات پژوهشی در جشنواره علامه حلی در نهمین دوره است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha