جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی اشرف علی محمدی-امام جمعه کامیاران

حوزه/ حجت الاسلام علی محمدی، بی بصیرتی را عامل وقوع عاشورا دانست و گفت: ما از صدر اسلام تاکنون کم از بی بصیرتی ضربه نخورده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام علی اشرف علی محمدی، پیش از ظهر امروز، در بازدید از علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه، در جمع طلاب، با اشاره به ضرورت بصیرت افزایی، گفت: یکی از گوهرهای گرانبهایی که می تواند مسیر زندگی انسان را تغییر و در مسیر کمال قرار دهد، بصیرت است. چه بسا انسان علم، ایمان و تقوا دارد، ولی به خاطر عدم بصیرت، ایمان و تقوا به کار او نمی آید.

امام جمعه کامیاران در ادامه به نمونه هایی از بی بصیرتی در تاریخ اشاره کرد و افزود: ما از صدر اسلام تاکنون کم از بی بصیرتی ضربه نخورده ایم.

و ی با طرح این سئوال که آیا در زمان امام حسین (ع) همه بی دین بودند؟، ابراز داشت: بی بصیرتی دین داران باعث پیدایش واقعه عاشورا شد. در جریان سقیفه هم اگر بصیرتی وجود می داشت، هرگز سقیفه ای اتفاق نمی افتاد.

حجت الاسلام علی محمدی در پایان گفت: بعد از رحلت امام خمینی (ره) اگر علما و بزرگان بصریت نداشتند، انقلاب از مسیر اصلی خود منحرف شود، در حالی که انقلاب پیامبر (ص) به خاطر بی بصیرتی مردم آن زمان از مسیر خود منحرف شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha