شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 404591
۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶
صف ثبت نام دیدار رهبری

حوزه/ كلاس كفايه ام در طبقه دوم مدرسه فيضيه طرف درب صحن حضرت جواد الأئمه عليه السلام است.

امروز صبح بعد از كلاس وقتى روى ايوان مدرسه فيضيه صف طویل حياط مدرسه را دیدم، تعجب کردم، ابتدا گفتم؛ شايد در حال امضا كردن طومارى در مورد مسائل جاری کشور باشند، از پله ها پایین آمدم تا از نزدیک متوجه فلسفه این صف طولانی شوم.

صفی باشکوه که از وسط حياط شروع مى شد و دور هاى مارپيچ منظمى در اطراف مدرسه فيضيه زده بود، طلاب و روحانیون فراوانی از سنین مختلف در آن دیده می شد، خود را به وسط صف رساندم، خواستم از كسى سؤال كنم، جريان چیست؟ صحبت هاى یکی از طلاب را شنيدم كه برای دوستان توضيح مى داد..، چرا زودتر به ذهنم نرسيده بود، يكشنبه ١٩ دى ديدار سالانه مردم و روحانیون قم با مقام معظم رهبرى است و اینان، مشتاقان دیدار حضرت آقا هستند که به صف شده اند.

 دنبال ته صف مى گشتم تا در خیل مشتاقان وصال دوست نام نویسی کنم، وقتی انتهاى صف را ديدم با نا اميدى گفتم، مطمئناً نوبت به من نمى رسد، سيدى در جواب گفت؛ هدف اين است شور و اشتياق طلاب برای دیدار مولایشان باشکوه باشد، قرار شد ثبت نام تمدید شود.

به هر حال كم لطفى است، هيچ ديدار اختصاصى ثابتى براى طلاب مثل دانشجویان وجود ندارد، در صورتی که هيچ صنفى مثل طلاب دغدغه پيگيرى و اجراى مطالبات رهبرى را ندارند، از آن طرف مقام معظم رهبرى نيز مى دانند بسيارى از آرمان هاى انقلاب اسلامى به كمك طلاب و علمای دين قابل تحقق است.

هنوز خاطره سفر رهبرى در سال 1389 را لمس می کنم، طلبه پايه سوم بودم، خيلى خوشحال از اينكه اسمم جزء معدود افرادى بود كه به قيد قرعه انتخاب شده اند، تا در دیدار عمومی طلاب نام من هم تبت گردد.

از مسئولين و بزرگان، مديريت محترم و سیاستگذاران تقاضا دارم، همان طور كه بسيارى از اصناف و اقشار مردم مانند دانشجویان، دانش آموزان و شعراء و... ديدار اختصاصى و ثابت با آقا دارند، برای طلاب نیز چنين برنامه اى در نظر بگيرند تا صنف طلاب بيشتر با مطالبات ايشان آشنا شوند، زیرا 19 دی مربوط به قیام به یادماندنی مردم فهیم قم است و با توجه به اهمیت و موقعیت تاریخی این روز ، طبیعی است، رهبر معظم انقلاب، ناظر به مسائل کلان کشور و جهان اسلام رهنمود می فرمایند.

سید مجتبی کیا؛ طلبه مدرسه علمیه شهیدین

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha