پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 404603
۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸
سعید شیری معاون تهذیب حوزه علمیه آخوند

معاون پژوهش مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) گفت: همدان از محدود استان هایی است که دارای سه رشته تخصصی تفسیر، مهدویت و کلام مقارن بوده و به همین سبب طلاب همدانی کمتر برای ادامه تحصیل به قم هجرت می کنند.

حجت الاسلام سعید شیری، معاون پژوهش مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان گفت: حوزه همدان مرکز تخصصی مهدویت، تفسیر و کلام مقارن را راه اندازی کرده است.
وی در ادامه افزود: دوره مهدویت در همدان به مدت سه سال و به صورت مستمر برگزار شده و دوازده نفر از طلاب مدرک سطح سوم را در این رشته اخذ نموده اند. 
معاون پژوهش مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان ادامه داد: مرکز مهدویت زیر نظر مراکز تخصصی قم بوده و اساتید از قم اعزام می شوند و کلاس ها نیز هیچ فرقی با کلاسهای قم ندارد.
وی ادامه داد: در سوم دی ماه سال ۹٥ از هشتاد و پنج نفر از طلاب متقاضی شرکت در دوره مهدویت و  تفسیر آزمون کتبی گرفته شده و بعد از قبول شدن در مصاحبه پذیرش می شوند.
حجت الاسلام شیری با اشاره به ظرفیت سازی هایی که در این رابطه صورت گرفته گفت: هیچ گونه محدودیتی در تشکیل کلاس نداریم و اگر همه متقاضیان هم قبول شوند، برای آنها برنامه ریزی خواهیم کرد.
وی در ادامه تصریح کرد: امکانی برای فارغ التحصیلان رشته مهدویت فراهم آمده که مراکز فرهنگی، دانشگاه ها، آموزش و پرورش، بسیج و هیئت های مذهبی از دانش آنها استفاده کنند.
معاون پژوهش مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) بیان داشت:  همدان از معدود استان هایی است که دارای سه رشته تخصصی تفسیر، مهدویت، کلام مقارن بوده و به همین سبب طلاب همدانی کمتر به قم برای ادامه تحصیل هجرت می کنند. 
وی در پایان افزود: رشته های تخصصی مهدویت و تفسیر در مدرسه علمیه آخوند(ره) و رشته کلام مقارن در مرکز تخصصی حوزه علمیه ملایر تدریس می شوند. 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha