پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شرکت محصولات آبزیان در ژاپن، غذای حلال صادر می‌کند

حوزه/ یک شرکت آبزیان و ماهیان پرورشی در ژاپن با کسب گواهینامه حلال برای آبزیان، می‌تواند این محصولات را به کشورهای اسلامی صادر کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از asahi، یک شرکت آبزیان و ماهیان پرورشی در ژاپن، برنده گواهی حلال ماهیان باله آبی و تن پرورشی در این کشور شده و از این پس می‌تواند محصولات حلال آبزی به کشورهای اسلامی صادر کند.

 این گواهی‌نامه تعیین می‌کند که در محصولات تهیه شده توسط این شرکت هیچ ترکیب غیرمجاز و حرامی چون گوشت خوک مورد استفاده قرار نگرفته است. به علاوه وسایل شستشوی، برس‌ها و ابزار مورد استفاده برای تمیزکردن موادغذایی دریایی و همچنین ابزار بسته بندی آن‌ها  نیز باید پاک باشند.

این نخستین باری است که چنین محصولاتی با این خصوصیات در ژاپن ارائه می‌شوند.

به گفته مقامات این شرکت، آن‌ها هم‌اکنون محصولات حلال‌شان را به مالزی صادر می‌کنند. این شرکت ابتدا محصولات‌شان را به مالزی فرستاده‌اند زیرا از آنجا گواهینامه گرفته و به علاوه آن‌ها استانداردهای سخت‌گیرانه‌ای در این زمینه دارند.

به گفته مسئول این پروژه، تبیین سیستمی که تضمین کننده گواهی‌نامه حلال باشد 18 ماه به طول انجامیده است. گرفتن گواهی‌نامه حلال همچنین مصرف غذاهای ژاپنی را در میان مسلمانان افزایش خواهد داد.

این شرکت که هم‌اکنون ماهی کمی به کشورهای مسلمان صادر می‌کند پیش بینی می‌کند که در آینده با افزایش صادرات 30 درصدی، به زودی نیمی از صادراتش را به این کشورها اختصاص دهد.

کنیچی کیوادا مدیر این پروژه گفت: به دست آوردن گواهینامه حلال این فرصت را هم برای مسلمانان و هم غیرمسلمانان ایجاد می‌کند که بدون هیچ گونه نگرانی از خوردن ماهی‌های پرورشی لذت ببرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha