سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی گفت: مسایل تهذیبی در مراکز تخصصی باید بیشتر از مراکز غیر تخصصی مورد توجه باشند؛ خوشبختانه معاونت تهذیب در مراکز تخصصی ایجاد شده ، قطعا یک ظرفیت بسیار مثبت و امیدوار کننده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ، حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی در نشست هم اندیشی معاونان مراکز تخصصی حوزه گفت: در سوره مبارکه قصص در جریان داستان قارون، بیان شده، قارون از قوم موسی بود و گنج های بسیاری به او دادیم، ولی او تلاشی برای آخرت خود نکرد و به تکبر و غرور روی آورد و خداوند نیز او را مجازات کرد.

مدیر مرکز تخصصی امام خمینی(ره) افزود: خداوند بیان کرد که پیش از او نسل های دیگری را که مجرم بودند نیز عذاب شدند؛ سپس بیان می کند که قارون آخرین نمایش خود را به مرحله اجرا در آورد و  همه امکانات خود  علیه قوم خود خرج کرد؛ در اینجا مردم دو دسته شدند، کسانی که مرید زندگی دنیا بودند گفتند که ای کاش از قارونیان بودیم ولی عده دیگری بودند که این دسته را توبیخ کردند.

وی گفت: در آخر داستان بیان شده است که قارون در زمین رفت و کسی نیز نبود که بتواند به او کمک کند که پس از آن، کسانی که آرزوی با قارون بودن را داشتند پشیمان شدند.

مدیر مرکز تخصصی امام خمینی(ره) بیان کرد:  این افرادی که بیان می کردند که ای کاش ما نیز در بین قارونیان بودیم و چنین حیاتی داشتیم در مواجهه با  گروه مخالفی بودند  که دارای وجه علمی بودند ..

حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی عنوان کرد: از اینجا مشخص می شود که در عالم، نوعی آخرت طلبی نهفته است؛ اگر کسی علم حقیقی داشته باشد به دنیا روی نمی آورد و از آن گریزان است.

وی گفت: پس به هر میزان که رشد علمی در ما بیشتر می شود باید آخرت طلبی را تقویت کنیم؛ هر پله ای که در عرصه علمی برداشته می شود باید یک پله به سمت خدا و آخرت نزدیک شویم.

معاون تهذیب حوزه های علمیه بیان کرد: اگر کسی در حوزه حضور یابد و به سمت آخرت حرکت نکند بهره ای از علم نبرده است؛ شاید کسی تصور کند که طلاب در مراکز تخصصی نیازمند بحث تهذیبی نیستند در حالی که نگرانی در این موقعیت بیشتر است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی با بیان این که راه اندازی معاونت تهذیب در مراکز تخصصی لازم بود عنوان کرد: مسایل تهذیبی در مراکز تخصصی باید بیشتر از مراکز غیر تخصصی مورد توجه باشند؛ خوشبختانه معاونت تهذیب در مراکز تخصصی ایجاد شد، قطعا یک ظرفیت بسیار مثبت و امیدوار کننده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha