جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالصمد جودتی مسئول گروه گلشن ابرار پژوهشکده باقرالعلوم(ع

حوزه/ شرح حال علما که در گلشن ابرار آمده در جلسه دفاعیه به عنوان مجمع اهل قلم بررسی می شود تا آماده برای نشر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام والمسلمین عبدالصمد جودتی پیش از ظهر امروز در مراسمی که  با حضور آیت الله علوی گرگانی برگزار شد، به ارائه گزارشی از فعالیت پژوهشکده باقر العلوم (ع) پرداخت و گفت: زمانی که علمای زحمت می کشند تا مکتب اهل بیت(ع) را منتشر کنند،حداقل رسالت پژوهشگران حوزوی انتشار  ترجمه و استخراج شرح حال آنان از بین منابع معتبر شیعی و اهل سنت به جامعه علمی است.

مسئول گروه گلشن ابرار افزود: پژوهشکده باقر العلوم (ع) با همین هدف در  سال 70  کار خود را با عنوان دیدار با ابرار شروع کرد و در ادامه  زندگی 110 شخصیت از مشاهیر علما نوشته شد.

وی عنوان کرد: زمانی که انتشار این کتاب با استقبال جامعه اسلامی مواجه شد، مسئولین امر پژوهشکده لازم دیدند به صورت تجمیع شده 110 جلد را در دو جلد تحت  عنوان گلشن ابرار منتشر کنند. بعدها دو جلد باز نویسی و مجددا چاپ شد و بعدها مجلدات 3 تا 10رونمای  و امسال جلد 11 تا 13 نیز منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین جودتی گفت: یکی دیگر از فعالیت پژوهشکده انتشار ابرا گلشن بانوان محدثه شیعه است. چون بسیاری از بانوان محدثه در تاریخ مظلوم و ناشناخته اند  و لازم بود  این محدثین  شناخته می شدند  و پژوهشکده باقر العلوم(ع) این  فعالیت را هم انجام داد و  مجموعه گلشن ابرار بانوان را در چند جلد منتشر کرد.

 وی بابیان اینکه در هر جلد 14 شخصیت از بانوان شیعه متقدمین و متاخرین منتشر شده به مهمترین  شاخصه گلشن ابرار اشاره کرد و عنوان کرد: شرح حال علما که در گلشن  ابرار آمده در جلسه دفاعیه به عنوان مجمع اهل قلم بررسی می شود تا آماده برای نشر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha