پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
یهودیان یمن

حوزه/ پس از تجاوز عربستان به یمن تعدادی از یهودیان یمن به صورت مخفیانه به سرزمین های اشغالی مهاجرت کرده اند و نسخه های خطی کمیابی از تورات را نیز به همراه خود به اسرائیل برده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، صدها نفر یهودی از هزاران سال پیش ساکن یمن هستند و در مناطقی مانند "ریدة" در عمران و منطقه "آل سالم" در صعده زندگی می کنندو پیش از این نیز محله کاملی را در مرکز صنعا به خود اختصاص داده بودند.

اما پس از تجاوز عربستان به یمن و کشتار مردم این کشور توسط آل سعود خبرها حاکی از آن است که تعدادی از یهودیان یمن به صورت مخفیانه به سرزمین های اشغالی مهاجرت کرده اند و نسخه های خطی کمیابی از تورات را نیز به همراه خود به اسرائیل برده اند؛ نسخه های که برخی فعالان یمنی آن را جزء میراث مکتوب یمن می دانند و برخی دیگر نیز بر این باورند این کتاب ها متعلق به یهودیان است و می توانند آن را با خود به هرجا ببرند.

اما نکته ای که در این میان باید مورد توجه قرار گیرد، مهاجرت مخفیانه این افراد و هماهنگی های کامل صورت گرفته برای سفر آنها تا رسیدن به تلاویو و استقبال مسئولان بلندپایه اسرائیل از جمله نتانیاهو از این گروه می باشد.

یوسف یحیی از یهودیانی که همچنان در یمن ساکن است می گوید: مسئولان رژیم صهیونیستی برای ترک یمن و مهاجرت به اسرائیل برای ما دعوت نامه فرستاده اند، اما ما نمی توانیم در خارج از کشور خود زندگی کنیم، چون در اینجا به دنیا آمده و رشد کرده ایم و این را با پول عوض نمی کنیم.

وی افزود: درست است که برخی از یهودیان یمن پس از تجاوز عربستان، به سرزمین های اشغالی سفر کرده اند، اما آنها در واقع ناچار شده اند از گزینه بدتر به گزینه بد فرار کنند و به هر حال ما با تجاوز عربستان به یمن مخالفیم، چون ما نیز بخشی از یمن و مردم آن هستیم که از این تجاوز آسیب دیده اند.

 یوسف ادامه داد: ما به تمام معنا از رژیم صهیونیستی بیزار هستیم و آنها را نمایندگان یهودیان نمی دانیم، زیرا دین یهود با کشتار انسان ها و تجاوز مخالف است و با وجود اینکه در یمن سختی ها و مشکلایت داریم اما کشور خود را نمی فروشیم و دوست داریم نسل های آینده خود را در این کشور تربیت کنیم.

احمد المکش روزنامه نگار آشنا با امور مربوط به یهودیان نیز تاکید کرد برای اولین بار است که اخبار مربوط به مهاجرت خانواده های یهودی به اسرائیل را منتشر می کند و افزود: اطلاعات اسرائیل با همکاری اطلاعات آمریکا و دلال های بزرگ یمن توانستند برخی خانواده های یهودی را به اسرائیل منتقل کنند و از هر یهودی برای این انتقال 50 هزار دلار گرفته اند و این در حالی است که اسرائیل به هر شخصی که یمن را ترک کند، 70 هزار دلار می دهد.

وی افزود: پس از تجاوز عربستان با همکاری های صورت گرفته میان متجاوزان و اطلاعات آمریکا و اسرائیل تعدادی از خانواده های یمنی به جیبوتی منتقل شدند و در آنجا با استقبال فرماندهان اطلاعاتی صهیونیستی و آمریکایی روبرو شدند.

عبدالقادر سلام از فعالان سیاسی و رئیس حزب التحریر و دبیرکل حزب دموکراتیک ناصری نیز گفت: یهودیت اولین دین مردم یمن پیش از گرایش آنها به اسلام است و اکنون صهیونیست ها به کمک مزدوران خود در یمن قصد دارند فتنه طایفه ای در یمن به راه بیندازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha