پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کارگاه آموزشی  اساتید تخصصی نماز در شیراز

حوزه/ حجت الاسلام باقی با اشاره به فواید نماز، افزود: خشوع یکی از نتایج مهم نماز است و اثر آن هم در آداب فردی اثر دارد و هم در آداب اجتماعی؛ ثمره خشوع کسب فیض است و امام کاظم ع فرمودند "حکمت بر دل های خاشع وارد می شود".

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام  باقی، امروز کارگاه آموزشی یک روزه اساتید تخصصی نماز، در محل سازمان تبلیغات اسلامی فارس، ضمن اشاره به آداب و اسرار نماز، گفت: کل زندگی ما تابع نماز است وگرنه رسول خدا(ص) نمی فرمود: اگر نماز قبول شود بقیه اعمال قبول می شود

استاد مرکز تخصصی نماز یکی از پیوندهای مهم زکات و نماز را که در جاهای مختلف قرآن به آن اشاره شده است، شدن انسان از دنیا عنوان کرد و افزود: انسان که به دنیا چسبیده است، نمی تواند لذت نماز کامل را درک کند به همین خاطر امیرالمومنین(ع) در احوالات رسول خدا(ص) می فرمودند "آن حضرت هرچه را به یک دستشان می رسید، با دست دیگر می بخشیدند".

وی به وسوسه های شیطان اشاره کرد و ادامه داد: شیطان موانع بسیاری ایجاد می کند تا افراد از نماز دور شوند. شیطان به وسواس تاکید می کند و اسلام افراد را از وسواس برحذر می داند و می گوید حتی علم فرد وسواسی مورد قبول نیست.

حجت الاسلام باقی با اشاره به فواید نماز، افزود: خشوع یکی از نتایج مهم نماز است و اثر آن هم در آداب فردی اثر دارد و هم در آداب اجتماعی؛  ثمره خشوع کسب فیض است و امام کاظم ع فرمودند "حکمت بر دل های خاشع وارد می شود".

استاد مرکز تخصصی نماز ادامه داد: نماز،  انسان را پاک می کند و به او اجازه ارتباط با مطهرین( خداوند، ائمه(ع)، قرآن و ...) را می دهد و این حدیث امام صادق(ع) که می فرماید "شفاعت ما به کسانی که نماز را سبک می شمارند نمی رسد" به  معنای آن است که هرکس نماز را سبک بشمارد؛ همنشین امام نمی شود و به محبت و هدایت و ولایت ائمه(ع) نمی رسد و مورد دستگیری امام(ع) چه در دنیا و چه در آخرت قرار نمی گیرد.

وی در پایان گفت: کسانی که اهل لغو نیستند می توانند نمازی مومنانه داشته باشند، البته باید به این نکته توجه داشت هرکاری برای خدا نباشد، لغو است حتی اگر عبادتی مانند نماز باشد.

۴۳/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha