شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 404695
۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵
دیدار آیت الله اعرافی با دبیر شورای فرهنگ عمومی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه در دیدار دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از تشکیل شورای استانی مراکز حوزوی در قالب طرحی جدید در آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله اعرافی در دیدار دبیر شورای فرهنگ عمومی ، ضمن تقدیر از تلاش های شورای فرهنگ عمومی، مبحث فرهنگ را یکی از مسائل حساس و شایسته توجه تمام نهادها و دستگاه های نظام دانست و تأکید کرد: حوزه علمیه، خود را در برابر فرهنگ جامعه مسئول می بیند و آماده ایفای نقش در زمینه ارتقای فرهنگ عمومی کشور، با همکاری و تعامل با سایر دستگاه ها و نهادهای مسئول در این مقوله است.

مدیر حوزه های علمیه، مراکز آموزشی و پژوهشی مرتبط با حوزه علمیه را برای تدوین و ارائه نظریه‌ها و الگوهای فرهنگ عمومی مورد نیاز جامعه مناسب دانست و ابراز داشت: شورای فرهنگ عمومی می تواند با اتخاذ تدابیر مناسب و تعامل و ارتباط با آن مراکز و نیز بخش های مدیریتی حوزه مانند معاونت پژوهش، دفتر اجتماعی- سیاسی، ارتباطات و بین الملل، تهذیب و تربیت، معاونت تبلیغ و...، زمینه‌های همکاری و هم فکری را فراهم آورد.

وی حوزه های علمیه را در استان ها و شهرها، بهترین پایگاه برای تبیین و اشاعه فرهنگ عمومی در کشور دانست و تأکید کرد: بر اساس طرحی جدید، شورای استانی مراکز حوزوی در استانها شکل خواهد گرفت و مدیران استانی و مدیران حوزه ها در شهرها، برای اعتلای فرهنگ عمومی بر اساس ارزشهای اسلام و انقلابی اسلامی همکاری خواهند کرد.

آیت الله اعرافی، با اشاره به گستره فعالیت های علمی و فرهنگی جامعه المصطفی در سراسر جهان، ابراز داشت: المصطفی هم اکنون پذیرای هزاران طلبه علوم دینی از سراسر جهان است و می تواند پایگاه ارزشمندی برای تبیین و اشاعه فرهنگ عمومی اسلامی و الهی و مبتنی بر گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه بین الملل باشد.

رئیس جامعه المصطفی در پایان خاطرنشان کرد: المصطفی تجربیات گرانبهایی در عرصه تعاملات فرهنگی دارد و عضویت معاونت فرهنگی- تربیتی و بین‌الملل المصطفی، با تحت پوشش داشتن بیش از سیصد انجمن و تشکل فرهنگی- بین المللی در شورای فرهنگ عمومی، نقش بسزایی در ارتقا و تقویت بُعد بین المللی فعالیت های این شورا خواهد داشت.

گفتنی است در این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین شاه مرادی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کل کشور، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این شورا، خواستار بهره مندی از نظرات و حمایت های حوزه علمیه در زمینه ارتقای فرهنگ عمومی در کشور شد.
وی با اشاره به فعالیت این شورا در بیش از 367 شهرستان، از آمادگی شورای فرهنگ عمومی برای استفاده از ظرفیت های گرانبهای حوزه علمیه و جامعه المصطفی در زمینه اعتلای فرهنگ کشور خبر داد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، در بخشی از سخنان خود با اشاره به برگزاری همایشی دو روزه به همت این شورا با حضور شماری از مسئولان سرشناس و باسابقه در عرصه فرهنگ و هنر، خاطرنشان ساخت: در این همایش، یک ماه پیش با حضور شخصیت هایی مانند رئیس مجلس، وزیر کشور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و... برگزار شد، پنج کارگروه، به بررسی محورهای سبک زندگی اسلامی مورد تأکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) پرداختند که نتایج آن در مسیر پیشبرد اهداف این شورا بسیار مفید خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین شاه مرادی، در پایان، با دعوت از معاونت های حوزه علمیه و جامعه المصطفی برای شرکت در جلسات شورای فرهنگ عمومی کشور، نظرات و حمایت های مدیر حوزه های علمیه را از این شورا ارزشمند و کارگشا دانست و خواستار ادامه و ارتقای تعاملات حوزه علمیه و جامعه المصطفی با شورای فرهنگ عمومی کشور شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha