چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
طلاق

حوزه/ عضو انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه قم ، پایبندی به دین و اخلاق را مهم ترین راهکار مقابله با افزایش طلاق دانست.

حجت الاسلام حسین کریمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به افزایش آمار طلاق در سال های اخیر حتی در شهرهای مذهبی مثل قم و مشهد اظهار داشت: اگر ما می خواهیم که واقعاً با این مساله مقابله کرده و به یک وضع مطلوب تری از این حیث دست یابیم، چاره ای نداریم جز آن که به تقویت پایه های دینی واعتقادی مردم و نسل جوان اهتمام بورزیم.

وی افزود: آمار بالای طلاق به ویژه در میان زوج های جوان نشان از آن دارد که یک گسست و شکاف قابل توجه فرهنگی و اجتماعی در جامعه ما پدید آمده که باید هر چه زودتر برای آن چاره ای اندیشیده شود

این مشاور امورخانواده و جوانان ادامه داد: یکی از عواملی که در تشدید طلاق موثر است بی توجهی یا کم توجهی به تعالیم و ارزش های دینی و الهی است که در این خصوص تاکید بر معنویت گرایی و اخلاق مداری یک راهکار مهم و تاثیرگذار می باشد.

وی همچنین با بیان این که بروز طلاق در اختلال روانی زوجین و فرزندان و اطرافیان آن ها تاثیر بسزایی دارد، خاطرنشان کرد: در آموزه های دینی ما به شدت راجع به طلاق برخورد منفی شده و البته آن را فقط در شرایط اضطرار به عنوان یک راه حل پذیرفته و حال آن که در شرایط عادی مساله طلاق به هیچ وجه راهکار مناسبی برای پایان بخشیدن به اختلافات خانوادگی نیست.

حجت الاسلام کریمی همچنین با بیان این که شناخت و آگاهی لازم از همدیگر به حل بسیاری از مشکلات کمک می کند، گفت: افراد قبل از ازدواج باید به شناخت مناسبی از هم و به خصوص خلقیات هم برسند و پس از ازدواج نیز سعی کنند که با آرامش و گذشت با یکدیگر برخورد کنند، نه این که با کوچکترین مساله و اختلافی بخواهند سریع سراغ گزینه جدایی و طلاق بروند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha